Detta är en bild av mitt inre

onsdag 25 april 2012

Ett litet besök

Jag bor inte här längre. Har ju flyttat till en annan bloggadress. En adress med lite gladare färger och annat namn. Men innehållet är detsamma. Småsura betraktelser över livet.

För vart jag än mig i världen vänder så har jag ju med mig, mig själv.  Liksom. Det kan vara roligt ibland. Ibland inte. Men att ta semester från sig själv, det går ju inte.

Så den nya bloggen är ungefär som den gamla. Men jag slipper mötas av bilden av mitt inre (den arga tanten) varje gång jag ska blogga. Tröttnade lite på henne.

Har även tröttnat på min egen spegelbild. Tror att hormonerna spelar mig ett spratt. Skäggstrået på kinden och min begynnande håriga bringa har lyst med sin frånvaro ett bra tag nu.

Däremot vaknade jag härom morgonen med tre finnar i ansiktet. Acne alltså. Inget annat. Illröda blemmor.

Så då saknade jag skägget lite. Det kan man ju ändå rycka bort. Blemmor ska man helst låta bli. Om man kan.

9 kommentarer:

  1. Min spegelbild och närvaro tröttnar jag ofta på. Men eftersom jag inte kan göra något åt vare sig bild eller person så ignorerar jag mig själv ibland. Väldigt effektivt. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ju visserligen att bilden av ditt inre är rätt befriande att se!
    Och acne är ett föryngringsbesked som kommer till dig!
    Nu blir du bara barnsligare och mer egocentrerad igen - precis som tonåringar!

    SvaraRadera
  3. Mmmmm... ungdomsfinnar ;-)

    SvaraRadera
  4. Du lurade mig vännen ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också din bild :)

    SvaraRadera
  6. Men lilla människa, var håller du till då?
    Letar överallt

    Fröken Petig

    SvaraRadera
  7. Jag kikar gärna in på din nya blogg om jag får.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvaraRadera
  9. För fake Tag Heuer att lägga till larmkomplikationen, gjorde Patek Philippe utrymme på den övre delen fake Audemars Piguet av klockan och lägger bara en krona till fallet. Jämfört med 5524 ser 5520-talet och ratten lite mer visuellt balanserad, för fake IWC att vara ärlig. En del av den interna Patek Philippe kaliber AL 30-660 S C FUS automatisk rörelse, larmet är otroligt enkelt och fake rolex ett nöje att använda. För att ställa in larmet använder du de digitala fönstren under fake Rolex 12 klockan där larmtiden kan ställas in i steg om fem minuter. Ett litet cirkelfönster under de två rolex replica digitala timme- och minutfönstren används för att indikera om larmtiden är för AM eller PM. Det här rolex kopia fönstret ansluter sig till de andra två liknande fönstren som indikerar om den replika klockor lokala eller hemma tiden är AM eller PM. Detta är förmodligen den enda klockan jag kan tänka på med tre distinkta AM / PM-indikatorer rolex kopior på ratten. Ett litet fönsterformat gillade en klocka ovanför de två fönstren för att klockor kopior ställa in larmtiden låter dig veta om larmfunktionen är på eller av. Se hur enkelt och geni det fake rolex är?

    SvaraRadera