Detta är en bild av mitt inre

torsdag 9 juni 2011

Passerad dag

Dotterns slöjdverk




Och så passerade min 40-årsdag för ett tag sedan. Och jag visste inte att jag ville bli firad, förrän jag blev det. Frukost på sängen (vilket är mitt enda krav när jag fyller år) och döttrarnas egenhändigt gjorda smycken och slöjdkonst. En mor som reste ett antal mil tur och retur på varmt tåg för att överlämna en underbar blomsterbukett, champange, toscatårta, pengar och en sedan länge önskad bok. En make som inhandlat fina utemöbler och en god whisky. En far som bidrog till reskassan. Kollegor som gav bidrag till barskåpet, som jag inte äger än.

Och det kändes helt okay att fylla 40. Faktiskt. Och om ett tag kommer den största presenten. Semesterresa med min älskade lilla familj.

11 kommentarer:

  1. Grattis, grattis! Jag har nyss firat min yngre son som fyllde 40 den 4:e denna månad. Tänk om ni är på dagen lika gamla.

    SvaraRadera
  2. Grattis! Ja, fyrtio var en baggis att fylla! :D

    SvaraRadera
  3. Cici, tack. Näe, vi är inte på dagen lika gamla sonen och jag. Men jag förstår nu varför du har så god hand med mig, du är van vid 70-talister!

    Fru Gårman, japp, en baggis.

    SvaraRadera
  4. Grattis lite i efterskott! Häftig slöjdkonst :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint! Grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis! "Min mamma äger", det var fint det! Ha en underbar semesterresa!

    SvaraRadera
  7. GRATTIS! Och värsta fina presenterna. Speciellt din dotters. Hon förtjänar en extra puss! Du får en kram!

    SvaraRadera
  8. Grattis!
    Det finns de som säger att livet börjar vid fyrtio men det är bara trams, oftast börjar livet vid noll. Man skulle dock kunna säga att livet kan bli en aning behagligare vid fyrtio.

    Ha det bra och välkommen i gänget.

    SvaraRadera
  9. Grattis...Va bara 40 ;) Då e ju jag mer Kärring än dig ju ha ha....Kram

    SvaraRadera
  10. Underbar slöjdkonst :-)) Tusen kramar vännen! (fått mitt mail?)

    SvaraRadera
  11. Grattis Kul att läsa dina inlägg igen. Ja se dessa slöjdalster och hemgjorda presenter. Alla med barn går igenom den fasen. O tack så mycket sen blir sakerna oftast bortplockade efter några veckor. Inte saknar givarna dom heller utan kommer glad i hågen med nästa present när det finns något att fira.

    SvaraRadera