Detta är en bild av mitt inre

torsdag 16 juni 2011

Sanningen

Först vill jag ge ett hederspris till dem som inte trodde att jag örfilat någon. Fint av er. Men det har jag. Lögnen var detta med samboskapet. Jag har levt i flera längre relationer innan maken, men vägrat flytta ihop. Ville rå mig själv. Maken däremot trodde jag att jag skulle stå ut att bo med. Det har funkat hittills i alla fall.

Så vinnare är Frunatmaken och Singelmamman. Hurra!

  • Jag har ätit middag vid samma bord som Astrid Lindgren. Jag var i elvaårsåldern och fick vara med på en premiärmiddag när Mio min Mio hade satts upp på scen, för första gången tror jag. Jag vågade bara säga hej till henne, blev väldigt blyg.
  • Jag var i Gambia med en killkompis på en sistaminutencharter. Vi hamnade på en gräslig nattklubb, min kompis hade druckit sig full på inhemsk Rom och jag ville hem till hotellet. Vi fick lift av några killar, eller det var väl en slags svarttaxi. Jag erbjöd dem i alla fall pengar och på vingliga vägar i den kolsvarta natten tog vi oss fram till hotellet.
  • Samma killkompis och jag reste till Berlin. Det var den värsta resan jag gjort. Allt som kunde gå fel, gick fel. Min vän var korkad nog att reta mig, jag varnade honom, han fortsatte reta mig och då klappade jag till honom. Vi åkte hem tidigare än beräknat. Vi är fortfarande vänner.
  • Jag har läst upp en monolog för Lars Molin. Han satt i juryn när jag som ung sökte till scenskolan. Jag kom inte in. Det var förståeligt.
Så nu vet ni det.

6 kommentarer:

  1. Haha, det var väl det jag förstod.

    SvaraRadera
  2. Måste säga att du levt ett spännande liv. Det lilla blir stort om man tänker efter. Hur är det nuför tiden? Innehåller det lika mycket?
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Frunatmaken, vill du ha något pris eller räcker det med äran?

    Lisbeth, livet är inte lika spännande nu. I alla fall inte utåt sett. Men att se sina barn utvecklas, husräntorna gå upp, rynkorna djupna, få nya vänner, möta vardagens utmaningar är ju också spännande.

    SvaraRadera
  4. Jag är lite sen av mig, så nu är det försent att gissa. Men det var en kul grej, jag kanske lånar idén nån gång!

    SvaraRadera
  5. Gud vad vi kommer att ha mycket att prata om!! :-)

    SvaraRadera
  6. Jaha, det var en kille som fick en örfil, jag tänkte mig hela tiden en tjej av någon anledning. Nu får man ju inte slå vare sig den ena eller den andra men det låter som om det var befogat i detta fall, och eftersom ni fortfarande är vänner kan du ju inte ha tagit i alltför hårt.

    SvaraRadera