Detta är en bild av mitt inre

fredag 26 november 2010

Ännu mer filosofi

Det skulle vara bra om ungen blir frisk nu. Idag var hon inne på riktigt allvarliga ämnen och de var lite svåra att bemöta eftersom hon har rätt.

  • Nästan allt människan använder kommer från början från naturen.
  • Människor göder och dödar djur och nu vill ungen bli vegetarian, hon kan till och med avstå korv som hon annars älskar.
  • Bensindrivna bilar borde inte få finnas.
  • Det är mycket dumt att elbilar är så dyra.
  • Om hon var prinsessa över hela världen så skulle hon förbjuda att man förstör naturen.
Det där med vegetarian är ju inte aktuellt i växande ålder och med föräldrar som tycker det är tillräckligt jobbigt att göra middag ändå. Men i framtiden får hon gärna bli vegetarian. I framtiden hoppas jag att sådana som hon får bestämma mycket mer i världen.

4 kommentarer:

  1. Har oxå sådana där diskusioner med mitt barn och jag fullkomligt älskar det!

    SvaraRadera
  2. Stora och små tankar i en salig blandning. Visst är det härligt att diskutera med barn!?

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tjejen kommer att gå långt :-)

    SvaraRadera
  4. Konstigt nog tappade jag mina "såna" ideal när jag växte upp

    SvaraRadera