Detta är en bild av mitt inre

fredag 12 augusti 2011

Fredagkväll

Fredagkväll i Tant Gröns hem. Vin till förrätt. Kräftor till huvudrätt. Chokladpudding till efterrätt. Och på amerikanskt manér, grädde på sprayburk. Har aldrig provat det tidigare. Kommer heller aldrig att göra det igen. Men döttrarna tyckte det var väldigt skojigt. Själv försökte jag känna mig som om jag var med i en amerikansk collegefilm, där folk tröstäter ur stora glassbehållare och sprayar grädde rakt i munnen. Det gick sisådär med den känslan. Kände mig mest fet och fylld av konerveringsemuglerings medel.


Önskar er alla en riktigt fin helg!


6 kommentarer:

  1. Haha!
    Grädde ska vara färsk och nyvispad.

    SvaraRadera
  2. Urk för burkgrädde. Däremot påminde du mig om att jag borde ta en glas vin, tack :-)

    SvaraRadera
  3. Spraygrädde är iallafall bättre till än vaniljsås, som dom har här i Norge (urrk).

    SvaraRadera
  4. Spraygrädde är blä!

    SvaraRadera
  5. Ja, det kan jag tänka mig, men det är rätt mysigt när man ser film och dom slevar i sig glass ur dom där stora hinkarna!
    Men grädden, nix....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Spraygrädde...urk! Finns det här med, men jag föredrar äkta vara.

    SvaraRadera