Detta är en bild av mitt inre

lördag 1 oktober 2011

Veckan

Den gågna veckan har jag:

  • Bjudit tre kambodjaner på renskavsgryta. De tog flera portioner. Raberpajen däremot var inte lika populär.
  • Haft en kambodjan från det kambodjanska utbildningsdepartetementet sovande i mitt gästrum ett par nätter. Visst låter det bra med gästrum? Sanningen är väl att det är ett torkatvättrum och spelatvspelsrum och ett härställervidetsomintevivetvartviskaställaannarsrum .
  • Talat om för en kollega att hon pratar så mycket så att jag får huvudvärk.
  • Använt en bestämd ton till min chef så nu kallar han mig chefen när han ser mig.
  • Tvättat ett antal tvättar, jobbat och gjort allt det där vanligavardagsslitet.
  • Ätit lunch med min mentor som nu snart är frisk från sin andra omgång med cancer och sedan ska hon alltid vara frisk har jag bestämt.
  • Myst med mitt yngsta barn.
  • Tittat på tramsiga lekprogram på TV tillsammans med döttrarna och en unge till och än en gång konstaterat att i vissa avseenden så är det fördummande att ha barn.
  • Försökt få till ett repotage till lillatidningenjagskriveriibland men misslyckats eftersom intervjuobjektet befinner sig utomlands.
Ja det var väl typ det hela. Hur har din vecka varit?

4 kommentarer:

  1. Oj! Inte ens i närheten av så händelserik som din. Men vi har fått ett erbjudande/överraskning som vi ska kolla in imorgon :-) Söndagsmorgonkram

    SvaraRadera
  2. Kambodjaner i gästrummet låter spännande. Men hur kan man inte gilla rabarberpaj???

    SvaraRadera
  3. Det låter som om du haft en bra vecka. Vad jag har gjort? Oj, nu får man ju tänka, mitt minne blir bara sämre och sämre. Men jo, jag tog en semesterdag i onsdags för jag hade mer att göra hemma än på jobbet och då städade-tvättade-bloggade-strök-sorterade-kastade-planterade jag och allt gjordes ungefär samtidigt på förmiddagen. På eftermiddagen tog jag mest igen mig!

    SvaraRadera
  4. Inte alls lika spännande

    SvaraRadera