Detta är en bild av mitt inre

fredag 18 november 2011

Konversation

Yngsta ska ha en kompis på övernattning. Tant Grön är trött så här på fredagen men har sagt ja till detta ändå.
- Men då får ni hålla sams. Komma på lekar själv. Det har ju hänt att ni blivit osams om vad ni ska leka och så har jag behövt hjälpa er. Det orkar jag inte idag.
-Maaammmmaaa. Jag är väl inte sjuuu ååår längre, säger åttaåringen.

Det är visst stor skillnad på att vara åtta år i stället för sju. En kunskap jag inte hade. Förrän nu.

6 kommentarer:

  1. Tur ungen kan räkna iaf. ;)

    SvaraRadera
  2. haha - barnet blir nog politiker

    SvaraRadera
  3. Jättestor skillnad faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Jo men det måste du väl förstå. När jag fyllde 49 år funderade jag mycket över hur det var att bli femtio år. Så klart det är samma med åren från 7 till 8 år. Dom kanske tror det precis som jag trodde från 49 till 50
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  5. Ha ha, du kommer också få höra att "Jag är väl inte tretton år längre!" :-))

    SvaraRadera