Detta är en bild av mitt inre

torsdag 5 maj 2011

Diagnoser denna vecka

Följande diagnoser hos mig själv har jag kunnat konstatera den gångna veckan:
  • Prosopagnosi (ansiktsblindhet)
  • Afasi (särskilt gällande namn)
  • Demens
  • Senilitet
  • Depression
  • Sömnstörning
  • Asperger
  • Hetsätning
  • Avsaknad av impulskontroll
  • Motorvägsfobi
  • Apati
  • Eventuellt en aning hypokondri
Vart ska detta sluta?! Antingen blir jag inlagd eller så får jag hålla tummarna för att nästa vecka blir bättre. Vet inte vilket alternativ som lockar mest. Kan man få dricka vin på sjukhus?

12 kommentarer:

  1. Själv blev jag en shoppoholic igår! Plus lite andra trista diagnoser oxå... Vi kanske skulle bilda klubb?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag lider av exakt samma saker. Ska vi dela rum på sjukan?

    SvaraRadera
  3. Jag kommer med vin och glass till er oavsett om ni får det på sjukan eller ej.

    SvaraRadera
  4. Jag har nog alla utom motorvägsfobi. Jag föredrar motorvägar framför andra bilvägar

    SvaraRadera
  5. Nu har jag läst i kapp mig..och jag bara måste säga att jag tycker din blogg är så rolig att läsa,,jag känner igen mig så...Funderar kanske är jag en kärring jag med..
    Obs smileys ;)

    SvaraRadera
  6. Gör dej av med den sista diagnosen så går det andra av sig själv!! Fast jag undrar om inte jag har någon av de där jag oxå...

    SvaraRadera
  7. Oj, vad mycket du har, eller tror dig ha! Jag har också, tyvärr, en släng av de fyra första. Afasin är jag rädd för, jag tappar ord, bra ord, användbara ord, jag vet vilket jag menar men kommer inte på det, fast det kan vara ett ganska enkelt ord som t.ex. "förpliktigar", som jag tappade igår. Hittar man ord för sent så är det just för sent!

    SvaraRadera
  8. = vårdepression, kanske?
    (jag har höst, och känner igen det)

    Skit i OM man får, smuggla med dig en flaska du bara. Kärringar är otroligt sluga och smarta;);)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. men hallå...är det inte normalt att vara så där?? nu blev ju jag orolig här jag sitter...och va man får och inte får så är regler till för att brytas och får är små ulloiga,gulliga djur som förser mina stickor med garn :))

    SvaraRadera
  10. Jag undrar vilken avdelning dom tänker lägga in dig på? Bra att veta ifall man vill skicka blommor. Och inte tror jag att du är hypokondriker: ALDRIG I LIVET
    Ha en bra morgondag Vi får hoppas att någon av dina åkommor har blivit bättre

    SvaraRadera
  11. Asgarv, du är för härlig du:) Tror jag haft nästan lika många åkommor som du under veckan men du, det är nog bäst vi håller oss hemma för på sjukhuset får man nog inte dricka vin:D

    SvaraRadera
  12. Hahahaa! Vad skönt att det finns fler. Jag och min bästa vän brukar ringa varandra och prata olika symptom och sitta vid varsin dator och googla på dem. Jag har tappat räkningen på alla sjukdomar vi har haft. Men kunde man ta "internetläkarexamen" så hade jag varit den främsta av dem alla! :P

    SvaraRadera