Detta är en bild av mitt inre

tisdag 27 december 2011

Nästan religiös

SJ höll tidtabellen. Trots att lilla mor hade tre tågbyten på sin resa så klaffade allt! Det är nästan så att man börjar tro på en högre makt.

Men å andra sidan blev inte pajen så där jättelyckad. Jag är mycket stolt över att jag fixade marängtäcket, men själva pajbottnen var alldeles för ofrasig. Så jag fortsätter nog min ateistiska bana. Ärligt talat ska det mycket mer till än att tågen och bakningen går som på räls för att jag ska bli troende. Lite fred på jorden och ingen svält skulle kanske få fart på tron.


För övrigt blir jag aldrig någon Kate Winslet. Hon är med i en TV serie nu och hennes rollfigur bakade just citronpaj. Kate är snyggare än jag. Hennes paj var snyggare än min.


Men jag är inte särskilt ledsen för det. Jag duger som jag är och mina bondkakor blir i alla fall alltid lyckade. Mums.

7 kommentarer:

  1. Vacker och vacker men hur smakade den. Jag kan inte ens göra en sådan så jag är djupt imponerad. Att Sj fixade resan är nästan värt dagens ros. Vilken tur att hon inte reste hit till Norrland nu när Dagmar stängt ner all trafik norrut. Undrar hur det är att bo i en sovvagn i Ånge i 2 dygn? Jag vet hur det är åka igenom så jag säger bara: Det måste suga
    Sköt om dig

    SvaraRadera
  2. Det var knappast hon Kate som bakade den pajen, det var någon bageribagare som kan alla knep som finns att få den snygg. ;)

    SvaraRadera
  3. Näe, det är nog långt kvar innan jag blir religiös!

    SvaraRadera
  4. Ibland är det säkert så att tågen går i tid, det kan vara slumpen.

    SvaraRadera
  5. Frasigt och frasigt, det var väl paj med citronkräm och maräng!? Vem äter botten? Kate är en underbar skådespelerska, och du är nog nordens lilla Kate :-)

    SvaraRadera