Detta är en bild av mitt inre

torsdag 21 januari 2010

Utmaning

Tack, Osloskånskan, för utmaningen till dina bloggläsare. Min hjärna är tom på idéer så detta var bra gymnastik.

1. När gick du upp idag? Kl.06.00, vilket just nu känns idiotiskt eftersom jag är hemma med febriga barn och kunde sovit längre.


2. Diamanter eller pärlor? Diamanter

3. Senaste filmen du såg på bio? Minns inte. Alltså dags att gå på bio. Snarast.

4. Favorit tv-program? Kobra, Mia och Klara

5. Vad åt du till frukost? Kaffe och smörgås

6. Vad är ditt / dina andranamn? Ylva

7. Din favoritmat? Kroppkakor, Biff med bearnaisesås

8. Vilken mat gillar du inte? Pölsa, Dillkött

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället? Nina Ramsby ihop med en jazztrio jag just nu inte minns namnet på

10. Vilka fordon kör du? Just nu vägrar jag köra vårt fordon som måste springas i gång, väntar på en nyare bil som fungerar.

11. Vilken är din Favoritmacka? Räckmacka

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Snålhet, girighet och dumhet

13. Vilka är dina favoritkläder? Morgonrock

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka nu? Zanzibar

15. Favoritklädmärke? Om jag vore rik NoaNoa, men nu är det ju Hennes och Lindex som spökar runt i min garderob

16. Var vill du dra dig tillbaka? Där det är sommar nästan jämt

17. Favorittid på dagen? När barnen sover

18. Var är du född? Karlstad

19. Vilken är din favoritsport att se på? Hahaha

21. Vem tror du antar utmaningen? Kan icke sia om sådant

22. Coca Cola eller Pepsi? Min vän Y:s rabarbersaft

23. Fotboll eller ishockey? Ishockey

24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Ingetdera. Konstnat trött.

25. Pedikyr eller manikyr? Gärna både och.

26. Några spännande nyheter att berätta? Kanske, kanske, har min man förstått att det är opraktiskt att ha en bil som bara startar ibland, att detta kan han inte laga själv och att den behöver bytas ut.

27. Vad ville du bli när du var liten? Köra färja, bli författare, bli skådespelerska

28. Bästa barndomsminnet? En resa till Italien med min mamma och mormor

29. Varit i Afrika? Ja

30. Nånsin rullat in någon i toapapper? Nej, det kanske jag skulle prova någon långtråkig dag

31. Varit med om en bilolycka? Hela min bil är en enda olycka men annars, nej.

32. Favoritdag i veckan? En ledig dag.

33. Favoritblomma? Ros

34. Favorit-snabbmatsrestaurang? Thai-kiosken om hörnet

35. Har du någon cykel? Ja

36. Vem fick du senaste mailet från? En fröken från barnens skola

37. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Vägrar kredit
38. Läggdags? Någon gång mellan 20.30 och 23.00

39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du utmanar? Kul om någon antar denna lite långrandiga utmaning

40. Senaste personen du delade en middag med? Min man och båda döttrar

41. Vad sysslar du med just nu? Övar på mitt lindansenummer. Nä, skriver svar på frågor.

42. Favoritfärg? Grönt

43. Hur många tatueringar? Inga. Tyvärr.

44. Hur många piercingar har du? En i vardera öra

45. Hur önskar du att denna dagen blir? Uthärdlig

2 kommentarer: