Detta är en bild av mitt inre

söndag 7 mars 2010

Tillbakabyte

Det fungerade inte. Jag var tvungen att sätta tillbaka mitt gamla huvud igen. Som fortfarande värker. Men det andra huvudet fungerade inte. Visst är det skönt att inte tänka en enda tanke. Vilket strärker min tes om att korkade människor är lyckligare än intelligenta eftersom de inte reflekterar och analyserar sig själva och världen. Se bara på George Bush. Korkad och glad.

Men familjen reagerade negativt. Jag fick inget gjort utan ville bara titta mig i spegeln. Jag svarade inte på tilltal och förstod inte 8-åringens läxa.

Hellre tänkande, värkande och delaktig än helt tom. Men det var skönt att ha lite semester från sin hjärna. Så jag sparar dockhuvudet. Till nästa gång semestersuget sätter in.

2 kommentarer:

  1. De är inte bara glada, de korkade, de är framgångrika också. Det visste redan de gamla grekerna. Tror jag.

    SvaraRadera
  2. Det blir nog bäst som det var. Verkar mera rejält på något vis. Är kanske lite påverkad av din bloggbild, hm.

    SvaraRadera