Detta är en bild av mitt inre

måndag 26 april 2010

Perfektionist vad trist

Om du möter mig med nystrukna kläder och matchande barn. Med manikyrerade naglar i ett skurat hem där allt är genomtänkt. Om du bjuder på små matportioner anpassade efter någon modern diet och vin serverat i kristallglas. Om du säger att mörka moln aldrig seglat över din himmel om man bortser ifrån att kaklet i badrummet fick fel turkosa nyans. Om du säger att allt är bra och så varit i generationer, ingen alkoholist eller galning så långt släktträdet går att läsa. Då blir du aldrig min vän.

Om du möter mig med öppen blick och jord under naglarna medan dina okammade ungar skrattar och slåss om vartannat. Om du bjuder på en kopp kaffe eller en whisky i din trädgård med ogräs i rabatterna och du har en god historia på tungan.Om du säger att livet är svårt men roligt att leva. Då är jag såld. Hos dig stannar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar