Detta är en bild av mitt inre

tisdag 4 maj 2010

Kvinnor

Fram till ungefär 25-30 års åldern tycker jag att män och kvinnor följer samma kurva. Samma snygghetskurva. Sedan händer något. Kvinnorna fortsätter vara snygga. Deras kroppar förändras av eventuellt barnafödande och amning. Men de utstrålar styrka och liv. Många håller sig i trim med olika träningsformer, andra gör ingenting. Men utstrålningen är densamma.

Män däremot. De tappar liksom glansen. Har de väl fångat sig en hona och/eller passerat 30 så sätter de sig tillrätta i soffan och liksom ger upp. Inte alla, men många. Det är alltid roligt att generalisera. Förundras så ofta över att en strålande kvinna går och släpar på en blek, tunnhårig, soffpotatis vid sin sida.

Det som är ännu mer märkligt är ju att kvinnan ofta är yngre än mannen. Sällan tvärtom. Men det borde ju vara tvärtom. För det är ju utseendet som räknas. Alltid.

3 kommentarer:

  1. Visst är det tokigt...???
    Att utseendet ska räknas menar jag!

    SvaraRadera
  2. Jaså, du går runt och spanar efter snyggingar du?
    Men jag måste ge dig rätt i att det ligger något i ditt påpekande, att många karlar liksom tjocknar till där straxt över 30-årsstrecket. Det kanske är något biologiskt.
    Sen är vi kvinnor mera måna om andra kvinnors åsikter om vårt utseende, vilket inte männen är i lika hög utsträckning. Om vad andra karlar tycker alltså.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med! Alltför många småfeta, kala gubbar i 35 årsåldern som har snygga flickvänner av samma årgång. När jag möter gamla klasskamrater så tänker jag om killarna; jösses, är vi SÅ gamla och när jag möter tjejerna; hon ser ju ut som hon brukar fast lite, lite äldre, typ.

    Det tråkigaste är väl när människor går in i ett förhållande och säckar ihop bara för att de har fått sig en partner, ett par ungar och en villa. De tänker inte på att faktiskt vara fin för sin partner. Jag tvingar maken att ta av sig keps, förbjuder träningsoverall och foppaskor för jag vill inte ha en, i mina ögon, neddankad man. Det räcker med att han har snus som dreglar ner genom mungipan, där går lantisgränsen för mig ;-)

    Apropå lantis. I norrlands inland är många kvinnor neddankade också. Feta och grå, liksom männen. Om man nu ska generalisera, och det ska man, det är så mycket enklare att leva då!

    //Magda ser ut som 17 men har en 37 årings levnadsvishet

    SvaraRadera