Detta är en bild av mitt inre

torsdag 13 maj 2010

Lektion 11

Handväskan. Tanten och kärringens trogna följeslagare. Handväskan kan innehålla nästan vad som helst som nu får plats i en handväska. Handkräm, sytråd, sax, nagelfil, tejp, bindor (antingen till det de är avsedda för eller som extra skydd mot inkontinens) nylonstumpor, plånbok, vattenflaska, halstabletter, våtservetter, snörstumpar, gummisnoddar, plastpåsar, penna, anteckningsblock, öronproppar, parfym.

Moderna kärringar har med sin mobiltelefon där ALLA nödvändiga telefonnummer är inskrivna. Telefonen är dock oftast avslagen eftersom kärringen använder den endast för utgående samtal. Omoderna kärringar har med sig sin adressbok där man kan följa folks olika flyttar lååångt bak i tiden.

Är du en kärring? Vad har du i handväskan egentligen?

3 kommentarer:

  1. Nu börjar jag bli osäker på vad jag är egentligen, för det är sällan jag har någon väska med mig, jag brukar knöka in det jag behöver i jackfickorna. Då är det fråga om saker som börs, mobil, nycklar och kamera.

    SvaraRadera
  2. Vad jag har i handväskan?

    En salig röra av snus, lypsyl, pennor, dvcamband (omärkta såklart så jag inte har en aning om vad de innehåller...), cd-r skivor (lika omärkta...) pennor, knycklade viktiga papper, en mosad persika som var till dotterns förskoleutflykt, nycklar, mobiltelefon, minneskort, flashkort, fire wire-kablar, tuggummi och en menskopp (googla om du undrar. världens bästa uppfinning!), några chokladdoppade bilar och örhängen, passerkort, sl-kort och nässpray. Typ så. Jag vet inte om jag ska räknas som kärring eller om jag bara är ovanligt slarvig.

    SvaraRadera
  3. ZaZi, antingen är du en modern kärring eller så prioriterar du annat än att städa väskan.

    SvaraRadera