Detta är en bild av mitt inre

lördag 26 februari 2011

Arbeten

I dag har jag arbetat som chaufför, sjuksköterska, städerska, diskerska, tvätterska, djurvårdare, sagoberättare, filmfixare och snart ska jag ställa mig i köket och vara kock. Och nej, inget av detta har jag direkt utbildning i. Och nej, jag är inte ombytlig i min yrkesbana. Men jag har familj. Det säger väl allt.

Till kvällen tänker jag dock vara bartender åt mig själv och litteraturkritiker, har en fin bok på gång. Men innan jag kan ta tag i de finfina arbetsuppgifternade är risken stor att jag även måste agera Melodifestivaldomare..

10 kommentarer:

  1. Ännu en mångkonstnär!!
    Trevlig lördagskväll!
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Låter trevligt!
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. En vanlig dag i en Kärrings liv! Ha en fortsatt mångfacetterad och trevlig dag.

    SvaraRadera
  4. Förmodligen har du varit ekonom, inköpare, projektledare, kurator, arbetsledare och en massa andra saker också.


    Ha en mysig fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  5. Ojojoj, hoppas du fick bra betalt för det förtjänar du..

    Maidi

    SvaraRadera
  6. Se till att belöna dig rikligt i kväll!!!

    SvaraRadera
  7. Så är det att vara mamma och fru :)Nu blir det ett glas vin!

    SvaraRadera
  8. Om du vill slippa ett av jobben så kan jag vara domare. Kan? Jag kommer att vara domare!
    Hoppas du får en bra kväll!

    SvaraRadera
  9. Man brukar säga att mamman är projektledare i familjen. Det stämmer väl rätt bra

    SvaraRadera
  10. En fin kvinna med många strängar på sin lyra. =)

    SvaraRadera