Detta är en bild av mitt inre

onsdag 2 februari 2011

Associationer

Apropå föräldramöten. Min hjärna har en förmåga att associera hej vilt och det är inte alltid lätt för omvärlden att hänga med i svängarna. Om man lägger till min släng av Tourettes syndrom som dyker upp i bland så kan det bli lite fel.

Rovfåglar på bild eller uppstoppade sådana, förknippar jag med fascism. Så funkar min hjärna. Fascism i sin tur får mig direkt att tänka på Italien och Tyskland under andra världskriget.

I dotterns tidigare klassrum fanns en uppstoppad rovfågel över dörren. På höstens föräldramöte (jaa, det är en massa jävla föräldramöten) så var det en förälder som undrade vart fågeln tagit vägen. Hennes son gillade visst den. "Nej, inte den där äckliga tyska fågeln", utropar jag då. Ett par föräldrar i rummet där jag då sitter är från Tyskland. Ni skulle sett blicken från en av dem.

Detta är en av anledningarna till att jag hädanefter håller käften på dessa möten. I alla fall tills jag får en personlig assistent som tydligt kan förklara för omvärlden hur min hjärna fungerar och att jag faktiskt har ett slags handikapp. Maken fungerar tyvärr inte som assistent. Han kallar min Tourettes för "sårätt"...

7 kommentarer:

  1. Jag tror att det är bra att du har Tourettes. Det borde ju liksom pigga upp omgivningen.

    SvaraRadera
  2. Får man fnissa lite.....?
    (det pockar liksom på lite)

    SvaraRadera
  3. Hihi...ursäkta men det var kul. Jag fattar lämpligheten i att hålla tyst men ibland är det väldigt svårt.

    SvaraRadera
  4. Hahahaha! Underbart med människor som inte alltid håller tyst!

    SvaraRadera
  5. Skratta ni! Önskar att det var er jag gick på möten med i stället..IRL blir jag liksom ofta missförstådd.

    SvaraRadera
  6. Ja men du har ju rätt! Alla dessa jävla väggur också, men en örn överst, det är ju helt klart Hitlerklockor! Nä, säg vad dy tycker du ;-) Nattikram

    SvaraRadera
  7. Oh Herregud vad roligt!!

    SvaraRadera