Detta är en bild av mitt inre

måndag 21 juni 2010

Film

Jag gillar att titta på TV. Men med tanke på min beroendementalitet har jag valt att bara ha "skogsTV", alltså SVT och 4:an. Risken är annars att jag fastnar framför vilket strunt som helst. Och barnen drabbas inte av Nickelodeon (eller vad det nu heter) som sänder reklam riktat till barn.

Men den senaste tiden har det inte gått att se på TV. Allt har handlat om ett speciellt bröllop eller om fotboll. Inget av detta intresserar mig. Igår trodde jag att bröllopsyran äntligen var över. Näpp. Då kör samtliga kanaler sammandrag av veckans tidigare bröllopsprogram och repriser om kungahuset!!

Jag besöker numer frekvent den lokala matvaruaffären för att hyra film. Så är det här på landet.


En bra film. Och rolig.


En slags feelgood movie som inte blir alltför sentimental och förutsägbar.

En mycket bra film. Som trots det sorgliga innehållet ändå inger någon form av hopp. Märkligt.

Vägen. Om du vill bli totalt deprimerad och vara på väg att stänga av filmen mitt i ett flertal gånger för att du inte står ut men fortsätter se den för att du hoppas på ett litet ljus någonstans. Ljuset kommer aldrig. Endast för självplågare.

Nu väntar jag på att Alice i Underlandet med Johnny Depp ska släppas på hyrDVD.
Jag är förälskad i Johnny. Och i George Clooney. Det kanske märks på ovan nämnda filmer.




4 kommentarer:

  1. Den där första är jag grymt nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Det blir aldrig av att vi hyr en film. Det är alldeles för långt till närmaste filmuthyrare och vi skulle alltid bli försenade med att återlämna den. Om vi nu någonsin skulle kunna enas om vad vi skulle se!

    SvaraRadera
  3. Rekommenderar den första filmen. Verkligen.

    SvaraRadera
  4. Här ses inte film överhuvudtaget...i alla fall väldigt sällan och nästan aldrig orkar vi se en film till den är slut... Inte lönt att börja se då.
    Nej här är det idrott och frågetävlingar och så nyheter förstås. Även kunskapskanalen och naturprogram hittar in i vår teve. Men film blir det inte... kan faktiskt sakna det ibland och då kan vi klämma till med en deckare, om den inte går för sent för sånt gammalt folk som vi!

    SvaraRadera