Detta är en bild av mitt inre

lördag 5 december 2009

Barnfösare

Jag är en barnfösare. Varje vardagsmorgon föser jag mina barn melllan olika moment. Stiga upp, klä på, frukost, tandborstning, ytterkläder. De borde fixa allt det där själva. Vilket de gör, men det tar EN SÅDAN FASLIG TID!Tidsbristen gör barn till små prinsar och prinsessor som blir uppassade. Det är inte bra. Jag vet. Ändå gör jag det. För när de ska klara sina mornar själva kommer jag alltid försent till jobbet. De fastnar i en spegelbild, i en bok eller i djupa tankar. Min uppgift är då att avbryta det roliga och stressa dem. En tråkig uppgift.

1 kommentar:

  1. Jag är evigt tacksam över att dottern tog över
    det där jobbet tidigt i livet, fast jag vet
    inte hur hon upplever det hela dock? Morsa-
    fösare är säkert inte så mycket roligare att
    vara....

    SvaraRadera