Detta är en bild av mitt inre

lördag 5 december 2009

Kärringskola

Ordet kärring används oftast som skällsord eller i nedsättande ton, det tycker jag vi ska ändra på. Jag startar nu en kärringskola för alla er som skulle vilja sluta vara alla till lags och freds.

Lektion 1

En tant och en kärring har många liknande drag, men en kärring är tuffare än en tant och struntar allt som oftast i vad andra har för åsikter om henne. Tanter är mer måna om sitt goda rykte och vill uppfattas som goda och rättrådiga.

En kärring har bekväma kläder och skor samt en lättskött frisyr. Onödig tid ska inte läggas ner på utseendet till vardags, den tiden kan ägnas åt annat. Safta, sylta och skriva arga lappar i tvättstuga och trappuppgång (om man bor i ett flerfamiljshus).

Kärringar lever ensamma eller i en parrelation. Att leva med en kärring kräver en del tålamod och diplomati.

Slut på lektion ett.

1 kommentar:

  1. ja jag skiter fullständigt i hur jag ser ut - är jag härigenom en kärring - jag har tidigare i mitt liv när jag var i din ålder -knappt 40 - och var tvåbarnsmor - blev jag ibland titulerad kärring av min sambo o far till mina barn - jag tog mycket illa vid mig - så var det då - nu drygt 20 år senare - är det inte lika känsligt av någon anledning...

    SvaraRadera