Detta är en bild av mitt inre

måndag 14 december 2009

Kallprat

Jag måste lära mig att kallprata. Om väderochvindoch vaddyrtalltblivit. Nä, inte vad dyrt allt blivit. Det är för privat, antyder att man inte har mycket pengar eller att den man talar med inte har det och det är ju skamligt. Ni ser, jag vet inte ens vad kallprat innehåller. Nu satt jag ännu en gång på något föräldrafika på barnens fritids och det kliade över hela kroppen. Jag har verkligen ingenting att säga. Till någon. Om jag öppnar munnen är jag för allvarlig, eller skämtar om helt fel saker. Så jag satt mest tyst. Sedan gick jag. Och det var också fel, för jag gick för tidigt. Alla andra satt kvar. Och kallpratade.

Snälla. Hjälp mig! Ge mig några bra kallpratsrepliker så att jag kan komma igång.

6 kommentarer:

  1. Ha ha, nej några tips eller repliker kan jag inte hjälpa dig med, för jag är precis likadan! Kan aldrig komma på något som helst att säga, om man inte har ett givet ämne som ska diskuteras.
    Väldigt synd faktiskt, för de verkar kunna knyta nya kontakter så väldigt lätt, de där kallpratarna.
    Du har en trevlig och kul blogg. Nu finns länken till dig bland mina bloggkontakter. :-)

    SvaraRadera
  2. Få igång folk att prata om sej själv! Dom flesta älskar det. Vad dom jobbar med, fritidsintressen osv. Funkar jämt.

    SvaraRadera
  3. Kan tyvärr inte hjälpa till. Är precis lika värdelös själv.
    Ibland känns det som om man sitter bland en massa folk och är aldelles ensam... Tungan växer liksom fast och om man öppnar truten blir det bara något fånigt bräkande.

    SvaraRadera
  4. Tycker du verkar vara en kär-ing.
    Du verkar go!

    SvaraRadera
  5. det enda som funkar är att prata om hur stressigt allting är och hur mycket man har att göra...

    SvaraRadera
  6. Tack för tipsen och stödet att jag inte är ensam om att vara ett socialt ufo. Osloskånskan, jag vet att folk gillar att prata om sig själv, det är bara det att då känns det som jag är på jobbet, mitt jobb är att få folk att prata om sig själv.Men jag får väl låtsas att jag är på jobbet även privat. Kersti, stress älskar alla och prata om, men det är ju så trååkigt. Laila, precis, det är för att knyta kontakter som jag vill kunna kallprata, det kanske blir vänskap sedan. Här får jag tips och så "dissar" jag dem, det är inte så juste. Det är väl så att kallprat tråkar ut mig och därför är jag kass på det.

    SvaraRadera