Detta är en bild av mitt inre

fredag 18 december 2009

Lägga av eller fortsätta?

Jag har en släkting som jag sällan ringer till. För när jag ringer så får jag veta att jag hör av mig så sällan och att det överhuvudtaget är väldigt synd om min släkting, men det är det väl ingen som bryr sig, snyft,snyft. Känslomässig utpressning är inte något jag gillar.

Men. Nu funderar jag att köra med samma mynt. Jag marknadsför inte min blogg så mycket eftersom jag vill vara anonym.Har aldrig haft så många läsare, men det har varit ok. Men något hände när jag bytte bloggadress. Från 30-40 läsare om dagen så är det typ bara några stycken om dagen nu. Så vem skriver jag för. Mig själv? Eller min trogna cybervän Magda.? Funderar på om det är värt energin. Jag ska fortsätta fundera på det under jullovet.

11 kommentarer:

  1. Fortsätt! Jag tror att det beror på att så många har så mycket att göra innan jul, att dom inte hinner läsa bloggar. Jag har mindre läsare än vanligt, och detsamma skrivs på många andra bloggar jag läser. Så kör på! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har också en sån där släkting. Som det är synd om. Som man kan vara hos 2 ggr/veckan men som den tredje dagen säger "du är aaaaaldrig här" och "varför hör du aldrig av dig"? Det är skittrist med martyrer som är över 7 år tycker jag!

    F.ö tror jag som Osloskånskan, många har fullt upp såhär års. Jag vet flera bloggare som tagit "julledigt" från bloggen faktiskt.

    Om det är värt energin att skriva vet jag inte. Jag ser det som ett nollsummespel; om bloggen suger mer än den ger så skrotar jag den. Det tar ju mycket kraft och energi som man ibland skulle önska att man la på annat. Eller som familjen önskar att man la på dem kanske jag ska säga ;-)

    Ta nya tag efter jul! Känn hur det känns! Jag tycker mycket om din blogg och läser nästan allt så JAG vill ju att du fortsätter.... Men som sagt, det ska inte kosta mer än det smakar!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Icke skrota bloggen! Då skulle jag bli ledsen (ja, jag kör med lite känslomässig utpressning jag också ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har just funnit dig och vill gärna fortsätta läsa det du skriver. Men jag har samma inställning som Magda.... det ska ge dig mer energi än det tar... annars är det inte värt mödan!

    God Jul ifall vi inte hörs innan helgen!

    SvaraRadera
  5. Fortsätt skriv annars kommer jag lägga en snigel på ditt öga!//Monica

    SvaraRadera
  6. Snälla, snälla fortsätt. Vem ska jag annars "stalka". Jag är ofta inne men lämnar inga spår. Du har mer 1000% flera läsare en jag så va jävligt nöjd.

    Chess

    SvaraRadera
  7. jag läser dig-alltid

    SvaraRadera
  8. Även jag som hatar julen har drabbats av bloggtorka både vad gäller min egen blogg och andras. Är helt övertygad om att det går över när livet blir normalt igen (om typ en vecka).

    Jag är ju en stor fan... lovar att starta en fanklubb om du inte slutar.

    SvaraRadera
  9. Jag läser! fortsätt blogga :)

    SvaraRadera
  10. Jag gillar verkligen din blogg. Sluta inte skriva

    SvaraRadera
  11. Hmm... Jag hade 35 läsare denna vecka. Mitt rekord var när Strängnäsblaskan skrev om min blogg i våras, men det kan man ju inte räkna med jämt. Jag skriver lika mycket för att få ur mig saker, och få utlopp för mina tankar. Likaväl som att skriva dagbok, fast jag är mer narcisistisk, liksom. Mig ger det energi, eller åtminstone utlopp för något som annars skulle stjäla den.

    SvaraRadera