Detta är en bild av mitt inre

lördag 5 december 2009

Lektion 6

Det finns fördelar och nackdelar med att vara en kärring.




Fördelar



Eftersom en kärring alltid har rätt så är du nöjd med dig själv.

Du får ofta din vilja igenom för få orkar tjafsa emot (tonåringar undantaget, för de orkar alltid tjafsa)

Du är praktiskt lagd så din vardag flyter på rätt bra

Eftersom du är ekonomisk så har du alltid pengar kvar till nästa lön, pensionsutbetalning.

Du lägger inte mycket energi på att fundera vad andra tycker om dig. Överhuvudtaget bryr du dig inte så mycket om andras åsikter om de inte är lika som dina.

Med kärringstatusens rätt behöver du aldrig känna att du borde tågluffa, hoppa från tian i hopptornet eller ens doppa huvudet i badsjön.

Nackdelar



Ditt praktiska sinnelag kan ta över och eftersom du planerar det mesta in i minsta detalj missar du saker. Impulsbeslut och omvägar är inte din starka sida.

Lite beroende på din omgivning så kan du bli rätt ensam. En del har svårt för att umgås med kärringar.

En äkta kärring vet inte om att hon är en kärring och kan alltså inte riktigt njuta av det.

Själv vet jag inte om jag kommer att klara av att bli en fullfjädrad kärring. Jag tänker ofta som en kärring (oftare och oftare) men jag hatar att packa matsäck, är dålig på att klaga i affärer och föredrar fortfarande rödvin framför vitt. Men jag övar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar