Detta är en bild av mitt inre

lördag 19 december 2009

Storasyster

Jag har fått en storasyster! De som följt min gamla blogg (som just är min gamla blogg p.g.a reklaminslag som jag vill vara utan och att man måste vara ett tekniskt geni för att länka till sina egna inlägg, kan alltså inte länka till det inlägget) vet att jag propagerat för att adoptera släktingar. Adopterade släktingar är mycket lättare att ha att göra med, just för att man valt dem själv.

Nu har jag själv blivit tillfrågad om jag vill bli lillasyster. Svaret var självklart JA! Jag behöver en storasyster. Jag har en ingift en, en styvsyster,  men av olika skäl så håller hon inte måttet som storasyster. Vill inte hänga ut henne i denna blogg därtill är jag för fäst vid henne, men någon storasyster är hon inte.

Men nu har jag fått en alldeles egen! Hon är rolig, klok, snygg och tycker ofta som jag. Det kan inte bli bättre. Med tanke på hur sällan jag träffar min blodsbundna släkt så ser jag henne mycket oftare. Hon behöver inte känna några förpliktelser alls angående umgänge eller ansvar. Hon finns där och inspirerar mig. Det räcker.

3 kommentarer:

  1. ToppenToppen! Jag har ocså fått en StoraSyster på det viset; världens bästaste! Grattis!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Inte alla som har förmånen (eller förmågan) att få storasyskon i vuxen ålder!

    SvaraRadera
  3. yes baby, kom till mig om du vill låna pengar, låna kläder,lämna barnen, låna bilen, låna mat...
    I´ll be there

    SvaraRadera