Detta är en bild av mitt inre

torsdag 17 december 2009

Bråk lönar sig

I går var det julbord på arbetsplatsen. Det är det varje år, vilket är rart eftersom kommunen där jag arbetar egentligen inte har råd med sådana tillställningar (de har för övrigt inte råd med någonting, jag vet inte vad de lägger pengarna på).

Ibland har jag varit med, ibland inte, beroende på trötthetsgrad så här innan jul. Men de gånger jag varit med har jag alltid bråkat. Om bordsplaceringen. Jag förstår tanken att om arbetsgivaren bjuder på kalas så vill de att sociala band ska knytas. Men jag anser att om jag tar av min fritid för att umgås med kollegor då vill jag sitta med vem jag vill. Förra året lyckades jag få en person att mixtra med placeringen så att jag "hamnade rätt". I år var det ingen bordsplacering alls och det fungerade utmärkt! Så bråk lönar sig. Ibland.

1 kommentar:

  1. Juste att ni får sitta hur ni vill! Vuxna människor! Och på er fritid. Mem som sagt, verkligen juste!

    SvaraRadera