Detta är en bild av mitt inre

fredag 31 december 2010

Tjock är chict

Nästa år hoppas jag att det blir modernt att vara tjock. Det är så märkligt att tjocka människor av en del anses som sämre än smala. Som om de saknar karaktär och därmed är helt ryggradslösa. Det finns massa anledningar till att man är tjock. Det viktigaste är väl hur man är som person?

Människor som bestiger höga berg och omkommer eller tränar sig till hjärtstopp, de blir en form av hjältar. Tjockisar som drar på sig olika sjukdomar får skylla sig själva.

Om man lyckas gå ned i vikt så det blir synligt berömmer omgivningen en unisont. Om man tänker goda tankar, bidrar till en bättre värld eller gör små vardagsunder så är det inte lika många som applåderar.

Det klart att kroppen tar stryk av massa överflödigt fett. Kroppen tar stryk av mycket. Men detta fokus på hur kroppen ser ut är jag innerligt trött på. Trött på mina egna tankar om vikt också. Borde bli av med ett par kilon tycker jag. Men varför egentligen? Det finns mycket viktigare saker att fundera över. Tycker i alla fall jag.

2 kommentarer:

  1. Så sant så sant, Säger tant Gårman som har som mål att bli järpe istället för köttbulle... :D

    SvaraRadera
  2. så länge man trivs och mår bra så spelar det ingen roll hur man ser ut...dessutom så står man stadigt när det blåser om man har lite volanger :))
    gott nyttår...

    SvaraRadera