Detta är en bild av mitt inre

torsdag 23 februari 2012

Ännu en vardag

Saker jag borde göra:
  • Städa
  • Åka till pyttestaden en mil bort och fixa några inköp
  • Jobba. Har fått lov av chefen att jobba hemifrån i dag, behöver läsa massa facklitteratur.
  • Ordna någon sorts lunch till döttrarna och äldsta dotterns BFF
  • Ta med döttrarna till ishallen så att deras sportlov innehåller någon sport i alla fall
Saker jag vill göra:
  • Ligga i sängen och tycka synd om mig själv medan jag läser en spännande bok och äter godis utan att bli störd
Saker jag gör:
  • Hasar runt i mysdress, nyser och snyter mig oavbrutet
  • Läser en halvdålig deckare
  • Tvättar
  • Förfasar mig över hemmets förfall och mitt eget
  • Blir störd av rastlösa ungar
Jaha. Ännu en dag i mitt vardagliga vardagsliv. Hur sin vardag ut i dag?

9 kommentarer:

  1. Åh.
    Hostar och harklar slem, andas stötvis och äter finsk rischoklad :-) Slår också in paket, fixar överraskningar, tvättar, funderar, märk väl, funderar på att packa, handlar åt tonåringarna till helgen, köper julklapp, provar vaxdukar och SER FRAM EMOT ATT FÅ TRÄFFA DIG, oavsett skick ;-)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Haha :) Mycket som bör göras här med. Men hemma hos oss härskar influensan. Vi latar oss, spelar Familjen geni (12 åringen vinner)
    och vi försöker att få nåt i magen för att inte svälta ihjäl...

    SvaraRadera
  3. Spankulerat runt ute i solen, sparkat på isen, tvättat, fått iväg nästa veckas krönika och fått den okejad, handlat, fräst åt stirriga små, utfodrat två- och fyrbeningar och ätit chokladpraliner.
    I smyg!

    SvaraRadera
  4. jobbat, tvättat, diskat och dammsugit. Trots detta ser huset för j-t ut (kan det bero på att det är så länge sedan det städningen företogs sist)

    SvaraRadera
  5. Övertog sonens magsjuka igår, så idag har jag varit ganska utslagen, mest bara legat, tittat på TV, läst lite, wordfeudat. En slappedag alltså! :)
    Nu har mannen och stora sonen tagit över "stafettpinnen"!

    SvaraRadera
  6. Upp 5,15, på jobbet 7.30, hemma från jobbet igen 18.30, steka kycklingfilé snabbt! träning 18.30-19.30 hem o äta kycklingfilé, duscha o sjunka ner i soffan o här sitter jag....tills jag går till sängs...

    SvaraRadera
  7. Vad tror du om mitt förslag om du åker ut och vintersportar så kommer du ut från hemmet och slipper se sakerna som är att göra. Jippi Två flugor i smällen. Bra va
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  8. Borde: Fixa färdigt pappersarbete som väntat alldeles för länge.
    Skulle vilja: Lägga mig och sova i hundra år och bli väckt av en kyss
    Gör: Sitter trött och seg vid datorn och funderar på hur jag kan undvika "borde" för att övergå till "skulle vilja"

    SvaraRadera
  9. Min vardag.
    Borde:
    Njuta av tillvaron
    Jobba
    Städa ett badrum plus en liten toalett
    Ta hand om räkningarna och kolla att jag har täckning på kontot på onsdag nästa vecka.
    Skulle vilja:
    Njuta av tillvaron
    Ligga i soffan och se ett nystädat hem
    Ha ett glas vin
    Vara färdigtränad
    Gör:
    Ströjobbar
    Slösurfar
    Funderar på middagsmat
    Tänker på det där om att njuta av tillvaron.

    SvaraRadera