Detta är en bild av mitt inre

lördag 4 februari 2012

Facebook typerna

Ni som har FB, har mött dem. De olika FB typerna.

  1. De som alltid berättar vad de gör. Dricker kaffe, städar, bajsar. Sååå ointressant!
  2. De som skriver om hur många mil de sprungit, hur glänsande rent de har hemma, vilka fantastiska kulinariska upplevelser de åstadkommit i köket m.m.Uppdateringar som får oss andra dödliga att må illa, känna avundsjuka och börja fundera på om mytomani är en sjuka som sprider sig.
  3. De som alltid har sjuukt mycket att göra. Som är såå upptagna. Men de har alltid tid att berätta om sin förträfflighet på FB...
  4. De som gnäller. Som har ont, är sjuka, ledsna, har sjuka barn, som alla är dumma mot och som känner sig totalt oförstådda. Tråååkiiiigt.
  5. De som är positiva. Men sällan med egna ord, utan de kopierar glada citat från när och fjärran, gärna illustrerade med en bild på söta djur, änglar eller solnedgångar. Tänk själv, människa, tänker jag då.
  6. Släkt med ovanstående är de som skriver uppdateringar som påminner om kedjemejl. "Om du älskar dina barn, kopiera detta och lägg som status." Ok. Om jag har något fint att säga till mina närmaste, då säger jag det till den/de det gäller. Jag meddelar dem inte via min FBstatus om mina varma känslor.
  7. Stalkers. De som aldrig säger ett ljud om sig själva men följer andras liv med stort intresse.
  8. Vännerna. De som både gnäller, är positiva, berättar ointressanta saker och spännande. Som kan beskriva essensen av sitt liv med några få rader. De som är så där braiga.
 Vilken FB typ har jag missat?

14 kommentarer:

  1. Ingen aning, men vem av dom är mest lik mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är en av vännerna. De braiga!

      Radera
  2. Klockren beskrivning, tror inte att du har glömt någon

    SvaraRadera
  3. Jag tror du fick med dem alla.

    SvaraRadera
  4. Ha, ha så sant så men värsta tycker jag nog ändå är stalkerserna (heter det så...)som bara snokar hela tiden utan att sägat något.

    SvaraRadera
  5. Tycker facebook-uppdateringarna är en förkortad version av bloggarna. Egentligen...

    För vad är skillnaden om man berättar om kaffe, motion, bajs, idrott, tv-tittande eller annat på ena eller andra stället?

    Hej hopp!
    Moj

    SvaraRadera
  6. Tråkigast är de med "kopiera o klistra in i din status" om du vill utrota cancer, är emot tvångsgifte, gillar våfflor, tänder ljus för mänskligheten.....i all oändlighet, amen.
    Å vem är du på Fejjan?
    Någon jag är vän med? Om inte, vill du bli min vän?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så klart en av de där braiga typerna som delger stort och smått i en salig blandning. Vi är inte vänner på FB. Men vi kan bli.

      Radera
    2. Sök mitt namn....larsson madeleine

      Radera
  7. Jag känner inte igen mig själv i någon av de där typerna. Jag har en "vän" som bara skriver om vila resor hon gör typ "Nu har vi varit i Thailand i tre veckor och det har varit så varmt och trevligt". Däremellan skriver hon inget. Jag har inte så många fb-vänner. De flesta är ungdomar i ålder 15-19 och de flesta av dem är som typ 1 som du beskrev.

    SvaraRadera
  8. Ganska träffande beskrivning. Har avaktiverat mig några gånger för jag vet egentligen inte riktigt vad jag har där att göra...

    SvaraRadera
  9. Håller mig borta från FB... räcker med att jag snurrat in mig i bloggvärlden ;-)

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  10. Blir nyfiken på vilken sort du är!? :)

    SvaraRadera