Detta är en bild av mitt inre

söndag 26 februari 2012

Heta linjen för vuxna

Minns ni Heta Linjen? Hur man som liten/yngre ringde ett nummer och ropade ut hallå. Hade man tur fanns det andra på linjen som man kunde prata med. Vissa var roliga, andra helt ointressanta. Ibland stämde man träff. Utan föräldrarnas vetskap. De förstod farorna. Vi struntade i dem.

Bloggvärlden är lite likadan. Vi ropar ut hallå i cybervärlden. Och får ibland svar. Roliga och mindre roliga. Ibland stämmer vi träff. IRL.

Jag hamnade på en sådan träff i går. Övertalad av fru Venus. För det är svårt att säga nej till fru Venus. Hennes värme omfamnar de som kommer i hennes närhet. Hon sprider små presenter, roliga anekdoter och god vilja omkring sig. Fina Venus.

Tänker inte rabbla upp de övriga som var där. Kan bara säga att Cicci Realisten var ännu snyggare i verkligheten. Och längre.

Hoppas de alla fick en trevlig efterfest. På den gick jag inte. Någon måtta på att vara social får det ändå vara. Jag är ju trots allt en kärring. Nästan i alla fall.

15 kommentarer:

  1. Det är svårt att leva utan sina bloggvänner när man en gång har börjat ropa i cybern och fått svar. Jag hoppas så jag får möjligheten att också träffa dig en gång. God söndag!

    SvaraRadera
  2. Jo visst minns jag Heta Linjen - det var tider det

    SvaraRadera
  3. Minns också heta linjen, och hur snabbt hjärtat slog de få gångerna man vågade sig på att säga hallå. Tyvärr minns jag också att de svar jag oftast fick var 'knulla'.

    SvaraRadera
  4. Och jag är glad att jag fick träffa dig! Även om jag pratade hål i huvudet på dig (och alla andra)

    SvaraRadera
  5. Jag träffade husbandet via heta linjen. :)

    SvaraRadera
  6. Bloggvärlden är fantastisk. Vill man så behöver man inte känna sig ensam. jag som är ändå mer kärring än dig kommer ihåg en arbetsplats som jag jobbade på där man förbjöds att använda telefonen till heta linjen samtal. undrar om man får blogga på arbetstid?
    Ha en fin morgondag

    SvaraRadera
  7. Och vem har sagt att kärringar inte får festa och ha trevligt? :))
    En söndagskram

    SvaraRadera
  8. Snygga, underbara, härliga du!! :-) Jag lever länge på vår träff, det får inte ta lika länge till nästa gång! Och du, visst var Realisten URSNYGG!! KRAM

    SvaraRadera
  9. Jo men så är det nog. Det är många nya goa bekantskaper man skapar här. En del kortvariga o en del långvariga. Trevligt är det i alla fall.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Kul att få träffa dig! Och tack för komplimangen.

    SvaraRadera
  11. på heta linjen träffade jag pappan till mina söner. året var 1985!

    SvaraRadera
  12. Även denna nästan helt avlagda bloggare tyckte att det var jättetrevligt att träffa dig och lite synd att du inte hängde med sen. Fast jag hade kunnat göra exakt likadant själv, en annan gång. Nu fick jag betala med trötthet hela söndagen i stället :-)

    SvaraRadera
  13. Vilken bra liknelse!

    SvaraRadera
  14. Haru tagit bort inlägget till mig?

    SvaraRadera
  15. Ja det går bra det! :) Hoppas att jag kan svara. :)

    SvaraRadera