Detta är en bild av mitt inre

fredag 17 februari 2012

Fattig men överlever

Det var längesedan detta hushåll fick ut två hela månadslöner. Den yngsta dottern har varit sjuk hur mycket som helst. Förkylningarmagsjukaochöroninflammation har avlöst varandra. Om man inte fick viss ersättning för att vara hemma med sjukt barn då hade vi varit utblottade vid det här laget. Nästan i alla fall.

Så jag svär över den tomma plånboken, samtidigt som att jag är tacksam över att bo i ett land där i alla fall inte alla skyddsnät trasats sönder. Men det kanske bara är en tidsfråga. Med tanke på regeringens inställning till människor utan kapital. Håhåjaja.

4 kommentarer:

  1. Får väl önska lite "krya på sig" och hoppas att nästa månad blir tyngre i plånboken men lättare till sinnes!

    SvaraRadera
  2. Usch ja, jag vågar inte ens räkna ut vad min astma kostar mig per dag....

    SvaraRadera
  3. Känns som om det är en tidsfrågan tills Vab dagarna också berörs. Det finns ju snart inte något att dra in på så man vet aldrig. Visst är det tråkigt det är ju när det är sjukt i huset som man behöver lite kosing att muntra upp sig med.
    Vi får hoppas att det blir mindre av hemma dagar nu när våren snart kommer.
    Ha en fin fredagskväll

    SvaraRadera
  4. Hoppas att både barn och plånbok mår bättre snart!

    SvaraRadera