Detta är en bild av mitt inre

lördag 11 februari 2012

Att se framåt

Ja, det har ju varit lite negativa tongångar (igen) från den här tanten. Vinter, våldtäkt och död. Jag är väl ingen feelgoodbloggerska direkt..

Men. Här är en lista på saker jag ser fram emot:

  • Om några veckor ska jag få träffa fru Venus. Någon som vet en bra lunchresturang i Stockholm med god mat och som har rum för massa pladder och gärna serverar alkohol mitt på dagen?
  • Våren. Fåglarna är smartare än vad jag är. De kvittrar om att våren kommer. För de vet, i motsats till mig själv, att våren kommer, varje år. Men jag har bestämt mig för att tro på fåglarna. Deras art har levt längre på jorden än min.
  • Gotland. När våren väl har kommit, då ska jag få nöjet att tillsammans med min familj besöka Gotland i några dagar. Våra värdar kommer att vara en annan familj, som är så där genomtrevliga och braiga.
Ja, det var väl det. Ingen lång lista direkt. Men ändå en lista.

3 kommentarer:

  1. Alla ställen jag besökt serverar vin mitt på dagen. Kungshallen vid Hötorget eller Hötorgshallarna, vid Hötorget serverar vin och öl och alkohol. Det beror på vilken stadsdel ni vill besöka förstås.

    SvaraRadera
  2. Orangeriet vid Norrmälarstrand på Kungsholmen är ju huuur mysigt som helst! Nu har jag bara varit där under kvällstid iofs..
    Saker att se fram emot, det är sånt vi alla behöver. Ha en underbar Stockholmsvistelse med Venusfruntimret!!

    SvaraRadera
  3. Bra ide du. jag som älskar listor kanske ska ta och göra en sådan som du gjort. Behöver ju inte vara jobbiga måsten på listan jämt
    Tack för tipset

    SvaraRadera