Detta är en bild av mitt inre

onsdag 19 januari 2011

Karaktär genererar hemarbete

Nu har jag diskat och vikt tvätt och läst läxor med äldsta dottern och löst korsord med den yngsta och kollat vad folk har för sig på FB och bloggar och om 10 minuter kan jag slappna av. För om 10 minuter har affären stängt. Så då kan jag inte gå dit och köpa godis.

För godis är inte bra för någon som vägrar banta men som heller inte vill tvingas byta ut heela garderobsinnehållet.

5 minuter kvar. Jag kanske hinner iväg i alla fall...

6 kommentarer:

  1. Nej fan heller! Om jag sitter och tuggar på ostskivor så ska inte du äta godis!! *muttrar* Nu har dom stängt va!? ;-)) Kvällskram

    SvaraRadera
  2. Nu har de stängt. Jag hann inte dit. Hoppas din ost är god. Tyvärr gav du mig nu en idé. Varm choklad med ostsmörgåsar är gott..

    SvaraRadera
  3. Nä sån tur att du inte hann. Jag köpte godis, men jag ska ta med och ge dem på jobbet istället.

    SvaraRadera
  4. Om affären har stängt (nästan omöjligt i Stockholm eftersom de har öppet dygnet runt) då börjar jag fundera vad jag kan fixa hemma. Det gäller att inte ha kakao, smör och socker hemma heller

    SvaraRadera
  5. Sockerberoendet är ett elände och man blir inte kvitt det i första taget. Det kan bero på att industin har smusslat ner det i var och varannan produkt. Läsk är livsfarligt.
    Du kanske klarar en dag till?

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha.. ursäkta att jag skrattar men jag känner igen mig så förbaskat väl.
    Du klarade det väl?

    SvaraRadera