Detta är en bild av mitt inre

söndag 23 januari 2011

Kul Kärring

I dag strålar solen och det är en sisådär 4 minusgrader ute. Maken frågar sin hustru, "Vad ska vi göra i dag?"
Och jag svarar inte, vi åker på utflykt med familjen och grillar korv i skogen, vi tar med ungarna på en skridskotur, vi tar en fin vinterpromenad bara du och jag. Näpp, Tant Grön svarar att i dag då måste vi städa och tvätta och rensa fördetserförjävligtuthärhemma och det finnsmassoravtvätt.

Vissa dagar förtjänar jag verkligen mig själv. Det är dock mer tveksamt om min familj gör det.

4 kommentarer:

  1. När ska man annars göra det om inte på helgerna? Jag ska köra igång fem maskiner tvätt idag, men jag läser bloggar och slappar medan maskin och torktumlare går :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Jepp...söndagar är vikta för städ, röj och tvätt och låångpromenad med Sigge När annars? Promenaden just gjord och nu är det dags att hänga tvätten :-/

    SvaraRadera
  3. Skit i städningen. Ut och grilla korv med er. Städningen finns garanterat kvar men kanske inte möjligheten att grilla korv i det fina vädret

    SvaraRadera
  4. Städa, inte här inte. Här får vi vara glada om vi orkar stå upprätta.

    SvaraRadera