Detta är en bild av mitt inre

onsdag 5 januari 2011

Mejl

9åringen har fått en egen mejladress. Gått med i något socialt forum. Lyssnat på sin mammas föreläsning om riskerna på nätet och villkoret att vi föräldrar har insyn i hennes förehavanden. Det finns så många dumskallar i världen som kan såra en liten flicka eller vilja henne ont.

I går fick jag ett mejl. Jag älskar dig mamma, stod det. I morse ett nytt. Du är rolig. Rara små rader att läsa. Särskilt om man jämför med lappen hon skrev häromdagen. Mamma är jättedum.

Och det hon skriver stämmer så klart. Jag är älskansvärd, rolig och ibland mycket dum. Mänsklig helt enkelt.

5 kommentarer:

  1. *fniss* Ja, då är väl mailen att föredra ;-)

    SvaraRadera
  2. Bra att du kollar..man vet aldrig, det finns ju en del nötter där ute. Gulliga små kommentarer tycker jag, njut av dom, för dom kommer mer och mer sällan.

    SvaraRadera
  3. Min flicka är 10 och hon fick mejladress och gå med i messenger för ett tag sedan. Jag kan sitta vid min dator och få ett "jag älskar dig mamma" från henne i rummet brevid... Man blir allt rörd...

    SvaraRadera
  4. Söt dotter du!
    Fin blogg du har :-)

    SvaraRadera