Detta är en bild av mitt inre

lördag 8 januari 2011

Tidstjuv

De 19 dagarna är snart slut. De ljuvliga ledigaslödagarna som först gjorde mig rastlös men som sedan blev så sköna när väl pulsen varvat ned.

Har gjort väldigt lite av det jag tänkt göra. Och det är väl det som är att vara ledig. Men hur i hela friden kan 19 dagar gå så fort? Känns som någon stulit minst hälften av dem.Vill ha 19 till. Nu. På en gång. Borde nog aldrig haft semester överhuvudtaget. Blir bara sugen på mer. Så är det när man har en beroendementalitet som jag.

4 kommentarer:

  1. Mina elva dagar var helt plötsligt borta, men tur nog jobbade jag bara tre och är ledig fyra igen nu :-) Annars tycker jag att jobba tis, ons, tors är ett bra alternativ. Mellan kl. 10 - 14. Typ.

    SvaraRadera
  2. Rätt ok att vara mammaledig t v 13 :-)
    Men pluggar heltid på distans..

    Gillar mest loven..

    SvaraRadera
  3. Ser att du läser "Berättelser om herr Roos"!
    En bok helt i min smak....önskar att JAG skrivit den....

    SvaraRadera
  4. Ingersord, ja visst är den bra! Hade svårt att släppa den.

    SvaraRadera