Detta är en bild av mitt inre

tisdag 13 juli 2010

Galenskap

I någon av Gabriel Garcia Marquez böcker beskriver han en het vind som är näst intill olidlig. Dörrar och fönsterluckor stängs för att vinden och dammet inte ska tränga in i huset, vilket inte hjälper. Nu har den vinden kommit hit. Luften är het och det blåser en stark vind som är lika het. Ingen svalka, sand i ögonen. Det är sådant här väder kombinerat med för lite vätska och för mycket alkohol som kan göra folk galna. Så jag häller i mig vatten, äter salt mat och badar. Jag är gärna lite knäpp, men galen vill jag inte bli. Jag har ju barnen att tänka på.

4 kommentarer:

  1. Även här blåser en galen vind.

    SvaraRadera
  2. Det är lättare att skydda sig mot kyla än mot värme. Vi har ganska lagom temperatur jus nu.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju banalt att prata om väder och vind. Och kärringaktigt. Och det är fortfarande min strävan, att bli en kärring.

    SvaraRadera
  4. Och du gör det så bra så bra.

    SvaraRadera