Detta är en bild av mitt inre

torsdag 22 juli 2010

Klänning

Det finns en klänning jag vill ha. En vit, i tyg av mixat linne och bomull med en lite speciell skärning. Den sitter fint på mig. Jag har provat. Jag tänkte att jag skulle strosa omkring i denna klänning, brunbränd och avspänd. Kanske plocka en bukett blommor eller med mina blonda lockar fladdrande cykla till det lokala bageriet för att köpa färskt bröd till frukost.

Jag är brunbränd men inte sådär avspänd. Småirriterad är nog en bättre beskrivning. Mina lockar är inte blonda, mer råttfärgade. Förresten är det knappt lockar, mer som ett hår med kluvna toppar. Och klänningen kostade 750 spänn, trots att det var 50% rabatt.

Men jag har faktiskt cyklat och köpt färskt bröd. Det har jag. Utan klänning och lockar. Ty att äta gott bröd är en bra tröst när kroppen ser lite sisådär ut och humöret vacklar.

5 kommentarer:

  1. Själv är jag småirriterad och har bleka ben. Inte alls lämpliga för klänningar och shorts, men det struntar jag i.

    SvaraRadera
  2. Vad är klänningen gjord av - bladguld? Ibland SKA köpa fast det är dyrt... men det är sällan. Om detta är en SÅN klänning ska du köpa innan den tar slut annars får du glatt vänta till nästa tillfälle dyker upp

    SvaraRadera
  3. Jösses! Cyklade du iväg och köpte bröd utan kläder på dig!? Vågat tanten ;-) 750 för en klänning är skitabilligt här på Åland...köp bort!

    SvaraRadera
  4. Frunatmaken,med denna värme så är ju shorts eller klänning nödvändigt. Kanske är det även värmen som gör en lättirriterad.

    Shamrock, ja man kan ju undra. Kanske är klänningen sydd med guldtråd. Eller så är det bara för att den säljs i en butik som anses fin och då måste de hålla sådana priser.

    Fru Venus, haha. Det hade varit en syn, att cykla naken här i byn med behagen fladdrande. Min plånbok tycker ändå att 750 är rätt mycket.

    SvaraRadera
  5. Äsch nu hann Fru Venus före mig. Jag såg också hur du cyklade iväg utan klänning, fast kanske med trosor och bh på dig, som om du varit så sugen på det där brödet att du glömt ta klänningen på dig.

    SvaraRadera