Detta är en bild av mitt inre

torsdag 8 juli 2010

Piller

Jag önskar att det fanns ett piller. Som mättar och innehåller näring. Jag skulle bara använda det ibland. Till mig själv och barnen. Mest till barnen. Så fort vi befunnit oss från hemmet i mer än en timme så blir de hungriga. Hemma blir hungern aldrig så stor som i bilen, på shoppingturen, på stranden. Jag tänkte att det skulle bli så skönt när barnen blev större, inga blöjorvällingochalltannatsommåstemed och det tog evigheter att ge sig iväg och då med rejäl packning. Men det är inte så stor skillnad då och nu. Förutom blöjorna. Fast då måste man å andra sidan ha koll på offentliga toaletter och se till att det även kissas för säkerhets skull för påmotorvägengårdetinteattstanna!

Jag vill ha ett piller. Kan ingen uppfinna ett sådant till mig? Borde även fungera utmärkt för rymdresenärer och fjällvandrare.

3 kommentarer:

  1. Jaaa, ett sånt piller ska vi uppfinna....då kan vi bli kärringar på riktigt sedan...Bara sitta med en snus under läppen och håva in kosing....

    SvaraRadera
  2. Jaa Ingersord, du har hajat grejen. Vårt framtida kärringliv i snus och dus kan vara räddat om vi ror i land denna uppfinning!

    SvaraRadera
  3. Låter som Oppfinnarjockes piller. De som Kalle och knattarna alltid fick när de skulle ut på äventyr

    SvaraRadera