Detta är en bild av mitt inre

måndag 19 juli 2010

Illamående

På vår brevlåda står "Ingen reklam, tack". I morse låg morgontidningen där som vanligt men även ett flygblad. Ett flygblad med massa text. Orkade/ville inte läsa allt som stod. Men det gick ut på att asylsökande mest är ena fuskare, att partierna i riksdagen är positiva till invandring och att det är förjävligt. Jag skulle minsann rösta på deras svenskälskande parti i stället. Varför skulle jag rösta på ett parti som inte kan läsa svenska och inte respekterar de regler jag satt upp för min egen brevlåda? Ingen reklam, tack! Eller tyckte de att deras snedvridna verklighetsuppfattning skulle tolkas som någon slags samhällsinformation? Illamående rev jag sönder bladet och kände mig lite nedstämd över att det finns så många korkade människor i världen.

I min bloggrepublik är i alla fall alla välkomna.

10 kommentarer:

  1. Man blir så förbannad och så illa berörd.

    SvaraRadera
  2. Man får en dålig smak i munnen!

    SvaraRadera
  3. Mycket kloka ord från dig, rösta på analfabeter...

    SvaraRadera
  4. Men du får inte begära för mycket av ett sällskap som består av mestadels outbildade yngre män som lever på socialbidrag, träffas i flock, klär sig o tycker som nämnda flock samt saknad egenskaper som ex empati, medmänsklighet, tolerans o andra sympatiska drag.

    SvaraRadera
  5. Tror att de ränkar sin reklam som "samhällsinformaton". Men jag håller med dig jag vill inte heller ha deras propaganda i lådan

    SvaraRadera
  6. Ser att jag hade några stavfel i mitt inlägg- det ska stå räknar inte ränkar och samhällsinformation inte samhällsinformaton. Tror att jag lyckades stava rätt på resten av orden...

    SvaraRadera
  7. Så rätt så rätt.
    Till och med min förut så röda släkt funderar på ett rösta på SD...
    Kan man adoptera bort sig vid 54 års ålder??
    Jag vill gärna vara antingen rödtjutsminister eller vägledningsminister ;)

    SvaraRadera
  8. Christel, rödtjutsminister tyckte jag lät väldigt bra. Utser dig härmed till Bloggrepublikens rödtjutsminister. Välkommen!

    SvaraRadera
  9. jag brukar säga att man talar som man har förstånd till... man vill inte gärna döma på det att man själv inte må bliva dömd - men att människor är olika - fått olika uppväxtmiljö - med olika sorts föräldrar och olika skolgång - utbildnings- resp bildningsmöjligheter - det är ju uppenbart - ska en bildad människa döma ut en människa som av olika anledningar inte kunnat få någon sådan - dvs bildning - jag frågar mej det ibland - jag hör inte till de mest bildade här i världen - men min önskan är att gå åt det hållet att jag inte dömer - t o m i bibelen står något om att man inte ska döma - men hur ska man då bete sig - det är verkligen frågan - jag har själv inte funnit svaret - f ö är filosofi mitt favoritämne - och bertrand russel once said that philosophy = the questions we do not know how to answer...

    SvaraRadera