Detta är en bild av mitt inre

torsdag 8 juli 2010

Kallprat

Ni som följt bloggen och ni som känner mig vet att kallprat icke är min starka sida. Men i dag lyckades jag! Var på promenad, svängde förbi väninnan för en pratstund men hon var inte hemma. Men det var hennes man. Som jag inte känner särskilt väl alls. Men jag pratade med honom. I säkert 20 minuter. Om vädret, semesterplaner, film och om bilar. Bilar! Inte mitt ämne egentligen. Men jag lyckades. Åh, vad jag är bra. Ska fråga väninnan om jag kan få öva på hennes man då och då. Att kallprata med. Tills jag lärt känna honom lite för då måste jag hitta någon ny att öva på. För det är väl så att folk man känner kallpratar man inte med? Eller? Jag är helt ny på detta område så jag har faktiskt inte en aning.

9 kommentarer:

  1. Vad duktig du är - kallprat är svårt - lätt att säga fel saker...

    SvaraRadera
  2. Jag har gett upp. Nu är jag för gammal för att lära mig sån konstiga konster, men du har ju framtiden för dig så öva på du.

    SvaraRadera
  3. Jag är också skitdålig på det. Undviker i mesta möjliga mån telefonen t ex. Men jag lyckades riktigt bra hos frissan igår. Pumpade henne på det mesta om träning, badpremiär, semester, utbildning, inredning, pojkvän och framtidsplaner - kort sagt ett fantastiskt lyckat kallprat.

    Och övning ger som sagt färdighet.

    SvaraRadera
  4. Kallprata är väl inte svårt!
    Kan vara skönt nu när det är så varmt....

    SvaraRadera
  5. Kallprat är strategi, lätt som en plätt när man väl fått grepp på det! Klart du kan!

    SvaraRadera
  6. Ha ha, härlig inställning! :-) Låna för att öva på *fniss*

    SvaraRadera
  7. Tack för er uppmuntran. Och tack fru Venus för att du skrattade och fattade.

    SvaraRadera
  8. Jag har IG i kallprat. Jag kämpade mig till ett svagt G när jag jobbade, men nu har jag bara umgåtts med bebisar i två år.

    Illa, illa... Borde finnas någon kurs man kan gå

    SvaraRadera