Detta är en bild av mitt inre

söndag 25 juli 2010

Kärringgrej

I går var vänner här på middag. I sann svensk anda så grillades det. Trots regnet. Männen stod under paraply vid grillen. Önskar att jag tagit en bild. För övrigt är det märkligt att det oftast är män som grillar...

Som vanligt haltade mitt värdinneskap något eftersom jag mest vill umgås och glömmer fråga om folk vill ha mer av något. Plus att jag alltid utgår ifrån att vänner tar för sig av det som står framdukat och till buds.

Men jag gjorde en kärringgrej i alla fall. Jag laddade kaffebryggaren innan vi satte oss och åt. Och vips när alla var kaffesugna så var kaffet färdigt i ett nafs. Var inte det bra och förutseende gjort av mig?

8 kommentarer:

  1. Oj oj oj du är en mycket bättre värdinna än vad jag är. Jag dricker inte kaffe och brukar därför glömma bort den som många anser så viktiga dryck. Och vänner ska känna sig som hemma och förse sig - det förutsätter jag med

    SvaraRadera
  2. Det räcker så tycker jag! Man vill ju vara med också :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också (du verkar vara negativ) "retat mig på" allt detta grillande nuförtiden. Det tycks inte spela någon roll VAD man grillar, utan ATT man grillar. Grilla lösgodis? Första besöket på din blogg - gillar den, inte minst "blogghuvudet". Det enkla, raka fungerar oftast bäst. Måste uppdatera mig om de beskowska tanterna - och farbror Blå. Har glömt. Väldigt längesedan ... /Grillvägrande karl

    SvaraRadera
  4. Shamrock, kaffe är ett av de gifter jag gjort mig beroende av. Så om jag är någonstans där kaffet glöms bort då är jag fräck och ber om en kopp.

    Annika,ja eller hur? Man bjuder ju hem folk för att umgås...

    Bengt, jo grillandet kan ta smått hysteriska propotioner. Kanske är det ett sätt att umgås eller för att man resten av året sitter inne och ugglar. Kul med en kommentar från en manlig läsare. Tror att bloggens titel annars eventuellt avskräcker en del män (utan humor).

    SvaraRadera
  5. Nu är jag mäkta imponerad, du borde få medalj i värdinneri.

    SvaraRadera
  6. Det var verkligen förutseende.

    SvaraRadera
  7. Det tar sig! Själv dricker jag kaffe otroligt långsamt och glömmer bort att gästerna kanske vill ha påtår.

    SvaraRadera
  8. Cici, en av de värdinnegrejer jag glömde var att erbjuda påtår. Å andra sidan stod ju kaffetermosen där på bordet..

    SvaraRadera