Detta är en bild av mitt inre

söndag 19 september 2010

Rörmokaren versus Barcelona

Rörmokaren har varit här. Donat med rören i källaren. Och helt plötsligt är det tryck i duschen. Och det går att tvätta samtidigt som man borstar tänderna. Det är bra. Mycket bra. Ändå står jag och funderar under den starka varma duschstrålen. Var det värt att skippa en weekend i Barcelona för detta? Att vara husägare innebär hela tiden prioriteringar. Vad ska pengarna och tiden gå till? Huset eller annat? Ofta vinner huset.

Detta är inte mitt hus. Utan ett hus ritat av Gaudi. Ett hus som återfinns i Barcelona. Där jag aldrig har varit.

Men visst, det är skönare att drömma om Barcelona i en fungerande dusch än att behöva planera in familjens badrumsbestyr så att det passar tvättmaskinens behov av vattenintag... Visst. Men jag vill fortfarande till Barcelona. Och ha ett fungernade hus. Jag vill ha allt. Vilket gör mig mänsklig. Och en aning frustrerad.

5 kommentarer:

  1. Tänkte trösta dig med att Barcelona är en fantastiskt fin stad. Men inser att det kanske inte är någon tröst...

    SvaraRadera
  2. Jag vill också till Barcelona (bjuder dig sen när jag vunnit på lotto) men fungerande vatten vinner över allt annat! Jepp.

    SvaraRadera
  3. Nej. Du skulle åkt till Barcelona.

    Sen under vinterhalvåret när du står där med en droppande kran och försöker tvätta håret skulle du blundat och tänkt tillbaka ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har varit i Barcelona och det var häftigt på många sätt, men maken till drygt folk har jag aldrig skådat!

    Har aldrig känt för att spränga en stad så mycket i hela mitt liv, herr Gaudi hindrade mig dock

    SvaraRadera
  5. Fru Venus, jaa vi åker dit när vi vunnit pengar.

    Natosh, det glädjer mig att det inte bara var fantastiskt där. Då blir längtan inte riktigt stor. Men jag vill dit. Det vill jag.

    SvaraRadera