Detta är en bild av mitt inre

torsdag 30 september 2010

Chef

Jag tror jag vet vad jag ska bli när jag blir stor. Chef. Inte för att jag gillar att bestämma, för det gör jag inte. Att ta beslut är inte heller min starka sida. Men som chef inbillar jag mig att jag skulle få ha en sekreterare eller assistent. Som liksom skulle hålla ordning på mina papper. Och på mig. Särskilt på mig.

Som chef för något större företag skulle jag också tjäna mer pengar. Då skulle jag ha råd att även ha en assistent i hemmet. Någon som höll ordning på dammet, såg till att middagen lagades och lite annat smått och gott. Om jag var chef skulle mina ideologiska anledningar att inte ha hemhjälp kanske suddas ut i och med tidsbrist och pengarus.

Just nu är jag mest chef över gympapåspackandet, tvättmaskinen och finnsdettillräckligtmedbröd tillfrukosttimorgon. Och det känns lite futtigt.

En del kollegor behandlar mig ibland lite som en chef. De kommer och berättar vad de gjort eller inte hunnit gjöra (vilket stressar mig för då får jag själv mycket mindre gjort) eller frågar om råd. Jag gillar inte att ge råd. Folk följer dem i alla fall inte. Så nä, jag kanske inte passar som chef. Mångmiljonär skulle nog vara bättre. Ja, jag ska bli mångmiljonär när jag blir stor.

9 kommentarer:

  1. Jag skulle kunna bli din assistent, allra helst sen när du är multimiljonär ;-) Kvällskram!

    SvaraRadera
  2. Satsa på månmiljonär sitället du, det är bättre, hur mycket chef man än blir, så blir man ändå inte av med småchefssysslorna, men det är väl nåt kvinnligt antar jag....
    Och lönen? A shit in da hav!
    Och assistent, jo pyttsan?!
    Nej, mångmiljonär, det ska du bli, apselut!

    SvaraRadera
  3. Hahh. ..vad glad jag blev, att jag hittade din roliga blogg!! Du har ju så Himla rätt!! Jag kan gärna hjälpa dig, du har så go'inställnig//Karina

    SvaraRadera
  4. Jaaaa multi multi miljadäääär vill jag bli NUUUUUU...så jag hinner sprätta och fördela pengarna!

    SvaraRadera
  5. Klokaste beslut jag hört på länge! Visst kan du ta beslut. :-)

    SvaraRadera
  6. ja när du har blivit mångmiljonÄR DÅ HAR DU BLIVIT STOR I ORDETS VERKLIGA BETYDELSE...

    SvaraRadera
  7. Men det var väl en bra ide. Och tänk så många kompisar du skulle få då som säkert ville ta hand om gympapåsepackandet och andra futtigheter bara för att få vara i din (och dina pengares) närhet!

    SvaraRadera
  8. Jag har själv jobbat på det där (att bli mångmiljonär alltså) ett bra tag. Det går inget vidare kan jag säga. Hoppas du lyckas.

    SvaraRadera
  9. Ok. Då satsar jag på mångmiljonsbranschen. Venus blir min glada assistent. Och så struntar vi i professorn på Handelshögskolan som genom sin forskning (som han skrivit böcker om och tjänat en del på)som säger att om vi har pengar så att vi har tak över huvudet och mat så blir vi inte lyckligare av mer pengar..

    SvaraRadera