Detta är en bild av mitt inre

torsdag 26 januari 2012

Barn är veka och annan gnällig information

  • Fick avbryta min arbetsdag och åka hem med krasslig unge. Ontihalsochhuvud. En aning febrig. Ännu en VAB dag som gör hål i plånboken. Barn nu för tiden är så förbannat veka.
  • Biljävlen startade av ren skräck i morse, men betedde sig väldigt opålitligt så fort jag saktade farten i någon korsning. Detta är alltså en bil som tycker att detta med väjningsplikt och krypkörning är töntigt. Där är jag och bilen inte överens.
  • Eftersom Murphys lag (lagen om alltings jävlighet) verkar ha trätt i kraft ordentligt så sitter jag just nu påbyltad med kläder. Det är knappt 17 grader inomhus och kallare lär det bli för pannan har lagt av.
  • Nästa inlägg borde innehålla något positivt för allt det här gnället gör ju inte en människa glad.
  • Men jag kan inget lova.
  • Over and out.

9 kommentarer:

  1. aj då :( statistiskt sett borde det ju bara bli bättre :)

    SvaraRadera
  2. På tal om något helt annat. Jag har just läst genom din kärringskola och skrattade så jag hade behövt inkontinensskydd. Är jag en kärring då? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Gunnel. Svår fråga. Om du skrattade igenkännande är du möjligen en kärring. Om du bara skrattade är jag mer tveksam. Det där med inkontinens skydd skulle kunna vara kärringvarning men det beror ju på fysiska förutsättningar mer än på om man lever som en kärring. Hursomhelst, det glädjer mig att du skrattat. Tanken med den här bloggen från början var faktiskt att endast ägnas åt kärringlektioner, men så bidde det inte riktigt. Kram

      Radera
  3. Nu får du väl ta och ge dig med elände.

    SvaraRadera
  4. Enligt Alfons farmor behöver vi ha tråkigt, eller kanske bara barnen, jag har inte blivit klok på om även vuxna måste ha det, för att förstå när vi har roligt.
    Jag har roligt när jag läser din blogg. Kram

    SvaraRadera
  5. Aj, aj, aj, nu kan det bara bli bättre då!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det enda bra med det här är att allt kom på en gång.Så nu väntar bara BRA saker..så dé så ;-)
    Börja med en sköööön helg,kram!

    SvaraRadera