Detta är en bild av mitt inre

tisdag 31 januari 2012

Dagens status och välkommen

Min dag började i pannrummet. Nästan i alla fall. Efter en ljummen dusch och ett konstaterande om att elementen var nästankalla begav jag mig ned i pannrummet vid sisådär 06.15. Maken som jag (och han själv) utsett till pannansvarig hade redan lämnat hemmet. Via telefon fick jag av honom en guidad tur i hurmanstartaromenpelletspanna.

Sedan har väl dagen fortsatt ungefär likadant. Kallt och besvärligt. På olika sätt.

Välkommen ni nya läsare, Fruntimret och Himmelska pannkakor. Och ni andra som jag liksom glömt att säga hej till. Ni följer nu en blogg med oregelbunden uppdatering, där det finns en del gnäll att läsa och där blogginnehavaren oftast är ambivalent till om detta med att skriva blogg verkligen passar en småtrött, småtjock, småsur heltidsarbetande människa som mest längtar efter att fågöraingenting eller i alla fall bararoligasaker.

Men välkomna, det ska ni vara.

7 kommentarer:

  1. Ni nya följare, hon pratar goja den här blogginnehavaren. Hon är snygg, blond OCH skärpt, rolig och bor alldeles för långt borta. Sådetså.

    SvaraRadera
  2. Jag tröttnade på att ringa till min man varje gång pannan strejkade, så jag gjorde en Lathund i ritaochberätta-stilen. Det funkade.

    SvaraRadera
  3. Usch och fy, sådana morgnar vill man helst vara utan!

    SvaraRadera
  4. Men bra gjort! Tjuriga pelletspannor är inte att leka med !

    SvaraRadera
  5. Ser man på ser man på. Redig kvinna klarar sig själv. Just att du inte skriver varje dag kan nog ibland vara stryrkan för en blogg. Man ska skriva när man känner för att göra det och har något att säga.
    Svep filten om dig nu och ha en kylig dag

    SvaraRadera
  6. Hittade din blogg idag. Du ser så härlig ut att man blir nästan rädd (ironi). Tycker också det känns bra att inte skriva dagligen. Man gör det ju för sin egen skull.
    Jag har också en lathund för jordfelsbrytare o annat som kan trilskas då man är själv.

    SvaraRadera
  7. Nej nej, inte sluta blogga!! Själv har jag lagt ner facebook, det tog för mycket tid och energi, det var inte bra för mig helt enkelt. Men att blogga tycker jag är mysigt, och att läsa andras bloggar är ÄN mysigare!
    Skrattade när jag läste om dina små självljug, hade kunnat vara jag som skrivit det, hela rubbet! :)
    Kram

    SvaraRadera