Detta är en bild av mitt inre

fredag 6 januari 2012

Ska det vara så jävla svårt?!!

Maken vill renovera hallen. Lägga klinkergolv.
Klinkerbild lånad från nätet

10 åringen vill lära sig laga mat.
Matbild lånad från nätet

8 åringen vill ha större rum. Och gärna hjälpa till med matlagningen.
Rumsbild lånad från nätet
 De tittar förundrat på mig när jag inte hurrar högt över deras initiativ och önskemål. De vänder blicken nedåt när jag svarar:

Hallen kan vi ta tag i när köket är färdigrenoverat, vilket nu stått nästanmeninteheltklart i två år. För övrigt skulle den största hjälpen för mig personligen vara att ni höll hyfsad ordning i de rum ni har och lägger in era rena kläder där de ska vara, för under sängen är ingen bra förvaringsplats av kläder för där blir de dammiga OCH MÅSTE TVÄTTAS IGEN! Och så kan ni utan att jag behöver påminna plocka UNDAN EFTER ER!OCH DET GÄLLER ER ALLA TRE!!
En bild av mitt arga inre. Lånad. Men sann.
Så har jag dödat deras drömmar om nya projekt och personlig utveckling. Igen. Det måste finnas någon statlig myndighet där min kompetens skulle passa utmärkt. En myndighet där det är viktigt att kunna säga nej och trycka till folk lite. Kanske på Migrationsverket? Eller försäkringskassan? Fler förslag mottages tacksamt.
Illustration av min blivande stil. Lånad. Men förhoppningsvis sann.

14 kommentarer:

  1. Haha! Ja du skulle nog passa på de jobben. ;)

    SvaraRadera
  2. Försäkringskassan borde passa perfekt tycker jag. Eller på något socialkontor, arbetsförmedlingen eller något a-kasse kontor?

    SvaraRadera
  3. Helt glasklara val men jag tror att Sj skulle ha stor nytta av en dam som du med skinn på näsan. Vem ska annars stå upp och tala om för alla sena resenärer att : Nu får ni sluta att klaga
    Lycka till du har många tjänster att söka

    SvaraRadera
  4. Åh...Pressansvarig på hovet, utvecklingsstrateg på banverket, bilskollärare, personlig coach, kommunpoitiker...möjligheterna är oändliga!!!
    Puss! Maria H

    SvaraRadera
  5. Fast det där med matlagningen är bra. Här kör vi med learning by doing. Lite bränd mjölk och brandlarm som går vid pannkaksstekning får man räkna med. Huvudsaken är att jag slipper.

    I övrigt tror jag på en lysande jobbkarriär för dig!

    SvaraRadera
  6. HA HA HA HA!
    Om du kommer över till mina tonårstjejer och Mannen så fixar jag gärna kök och hallgolv med din make, lär flickorna laga mat och får det ena rummet se större ut! Ok? När? NÄR??

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att du har en väldigt sund och klok inställning som lär dina nära och kära hur det ska gå till. Dvs en sak i taget som mamma bestämmer

    SvaraRadera
  8. Statlig myndighet. Räcker nog så.

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig beskrivning med dina ord :)

    Ha en skön lördag !
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  10. Hahaha, jo men det ligger något i det!

    SvaraRadera
  11. Hahahaaa - härligt!
    Men nu är du säkert arg på mig också :-D

    SvaraRadera
  12. Jag vet inte om det är någon tröst att du inte är ensam ;-)

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  13. Jag tror du hittat dina perfekta myndigheter.

    SvaraRadera
  14. Måste bara fundera om du fått jobb BUMS... :-) Eller har du lagamatkurs för barnen medan maken lägger golv :-)

    kram kram

    SvaraRadera