Detta är en bild av mitt inre

fredag 27 januari 2012

Dagens citat

Den febriga ungen säger:
- Jag mår bättre nu.
Den ömma modern svarar:
- Det är alvedonen.
Ungen:
- Det bryr jag väl mig inte om. Jag mår bättre nu.

Senare. Under TV rekalmen.

- Jag gör ruuuladeer. Jag tar tunn kycklinfilé och ruuullar den, säger TVreklamkocken.
- Vi är väl inte dumma i huvudet, kommenterar den febriga yngsta.

Vidare. Vi tittar på fredagens TV4 underhållning. I rutan kliver en 40+(+) man fram med stor luva på huvudet.
- Man får iinte haa mössa på sig inomhus, skrattar yngsta.
- Nää, nu blir han diskad, fnissar äldsta.
- Men Ola (Salo), han är snygg som vanligt, tillägger yngsta.

Ibland är det rätt skoj att ha barn. Faktiskt.

9 kommentarer:

  1. Låter som en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Haha, fina kommentarer.

    Här har vi också sjukstuga, fast trots regelbunden alvedon sen 1.30 inatt + insatt penicillinkur har dottern gråtit sig igenom både natten och dagen pga onda öron.:(

    SvaraRadera
  3. Ibland ja, ibland. ;-)
    Älskade vän, jag hinner skriva själv, tar inte många minuter, men läsa och komm. hos er andra...*suck* KRAM

    SvaraRadera
  4. Jo, man har väl fått sig en hel del goda skratt genom åren, bara av barnens kommentarer!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera