Detta är en bild av mitt inre

lördag 21 januari 2012

Med blöta ögon

Så sitter vi näranära i lördagssoffan, jag och familjen.
- Nu är jag lycklig, säger äldsta dottern och stryker mig på handen.
- Jaha, säger jag i frågande ton.
- Jag är mätt på mat och chips. Och det bästa av allt. Jag får vara med dig, säger den fina och borrar in sin kropp tätt emot min.

Denna kärlek är jag tveksam till om jag förtjänat. Men jag tackar och tar emot. Tårögd, med varmt hjärta.

Somliga dagar så är detta med att ha barn en riktig egoboost.

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Är det lika charmigt när en vuxen dotter säger så?

      Radera
  2. Så gulligt! Njut, rätt vad det är så är du en idiot som inte fattar någonting!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njuter för fullt ty jag vet att en vacker dag kommer jag icke att vara vatten värd.

      Radera
  3. Herregud vad har du gjort med dina barn? Hur har de blivit så kärleksfulla och fina?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära fru Hansson, jag har inte en aaaning!! Måste vara gener långt bak i släktledet som nu kommer fram. Min mormor t.ex. är en fantastiskt snäll och fin människa och det var visst hennes mor också.

      Radera
  4. Kan det var så att detta är en slags payoff? När man under många år ger och ger till sina barn och inte riktigt känner att man får något tillbaks. Man undrar vad det för små självupptagna individer man uppfostrar. Ändå fortsätter man med samma kärlek att ge och ge. Till slut händer som man säger om trissvinster. Då står man där i centrum som en prinsessa och blir överöst med kärlek. Har man varir en sådan mor så får man tillbaks det är jag säker på.
    Glad för din skull då kanske tom PMS kan kännas överkomligt
    Ha en fin morgondag

    SvaraRadera
  5. Åh vad gulligt sagt! Barn är allt bra underbara.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Myyyys! :-)
    Jag vill inte ta ner dig på jorden, men de blir tonåringar....

    SvaraRadera