Detta är en bild av mitt inre

söndag 22 januari 2012

Förklaring

De senaste dagarna har jag haft ett extremt godis sug, blivit tårögd av döttrarnas kärleksbetygelser, velat skilja mig från maken, tyckt att merparten av alla på jorden är dumma i huvudet inklusive mig själv, varit extra trött, blivit överdrivet glad över att stöta på en bekant, inte velat stiga upp ur sängen, funderat på vad det är för mening med någonting egentligen.
 Samma visa varje gång. Också samma förvåning varje gång, dels över att hormonerna så till den milda grad styr mitt humör och också över att jag under de snart 30 år som gått sedan jag kom in i puberteten liksom inte förstår förrän efteråt, att jag varit gisslantagen av hormoner. Några dagar i månaden, år ut och år in tar hormonerna över min kropp. Men jag lär mig aldrig.

Snart är jag dock mitt vanliga bistra, kontrollerade jag igen. Förhoppningsvis.

7 kommentarer:

  1. Ja den dära pms:en har nog orsakat en och annan skilsmässa. Tur jag har en tålig make.;)

    SvaraRadera
  2. Usch ja. Jag har nog varit rätt förskonad ändå (men periodvis har jag istället haft jääääättelång pms) :/

    SvaraRadera
  3. Jag var nog sjuk den dan då de delade ut slikt... mitt enda problem tycks vara att jag fortsätter att blöda trots att mina väninnor slutat redan ;-)

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Åh.....borde det bara vara några dagar i månaden? Vad har jag för förkortning då som har det alla dagar?
    Nattikram vännen, saknar dig...

    SvaraRadera
  5. Bra de dagar man kan skylla på pms. Men de andra dagarna då?

    SvaraRadera
  6. PMS var verkligen ingen"höjdare" men allvarligt talat så är tillvaron utan hormoner inget kul alls...Man lever i ett konstant "mellanläge". Inget krut,inget jävlar-anamma som på den gamla goda tiden,tsss!Saknar tiden när man ville kasta ut gubben och sälja ungarna en gång i månaden,hehehe!

    SvaraRadera
  7. å värre å värre blir e me åren....
    iaf hos mig.
    nft skriver jag upp beräknad pms och tar ett extra glad-piller i några dagar. funkar :)
    kram från dalsland//

    SvaraRadera