Detta är en bild av mitt inre

onsdag 18 januari 2012

Brev till frågespalten

Om jag någonsin skrev ett brev till en frågespalt skulle det nog lyda typ så här.

Hej!
Jag är en 40 årig, gift, heltidsarbetande, lönnfet påvägattblitjock tvåbarnsmor vars största hobby är att läsa och titta på TV.
En del av min hjärna vet att det är bra att äta nyttigt och att ägna sig åt motion i olika former. Detta dels för att hålla vikten i styr men framförallt för att hålla sig någorlunda frisk och krämpfri.
Något annat som min hjärna vet är att barn sällan lär sig något av tjat och skäll utan av uppmuntran och tilltro till deras egen förmåga.
Hjärnan har också kunskap om att man inte ska proppa i sig mer föda än vad man förbränner, med föda menar jag då allt som går att äta såsom mat, chips, vin m.m.
Min hjärna vet också att om man vill få intellektuell stimulans så är det av godo att läsa böcker som inte bara är deckare, träffa intelligenta människor och föra samtal med sina medmänniskor som inte endast innehåller påminnelser om att packa gympapåsar, göraläxor,fyllapåpelletspannan.
Kära frågespalt. Hur kommer det sig då att jag äter som en jävla häst, inte rör på mig ett dugg, tjatar och skäller på mina barn, läser tjogvis med deckare, sällan träffar mina vänner och oftaofta påminner min familj om dittochdatt i stället för att prata om annat? Vad är det för fel på min hjärna som inte använder den kunskap den besitter utan låter mig bete mig som en människa utan kunskap alls?
Tacksam för svar. Snarast.

6 kommentarer:

  1. Hej Tacksam för svar! Tack för ditt brev. Mitt svar till dig lyder: skaffa dig en stegräknare och Ge Dig Ut och Gå! Och inför EN dag i veckan då då får äta skräp. Förslagsvis lördagar.
    Svar från Beach (eller du kanske tycker bitch) 2012.
    ; )

    SvaraRadera
  2. Då du får äta skräp skulle det stå. Inte då då får äta ...

    SvaraRadera
  3. haha kunde inte ha skrivit det bättre själv

    SvaraRadera
  4. Till Tacksam för svar:
    Svaret på din fråga är enkel, du är mänsklig. Om du vill bli medlem i den mänskliga klubben i ditt län är ditt medlemsnummer 912.544.

    SvaraRadera
  5. Svar till undrande: I begynnelsen när gud skapade människan så misslyckades han med vissa ex. Tyvärr får dessa släkter dras med det hela livet om inte hjärnkirurgin går fram med jättekliv. Mitt råd är att du gör som du tänkt. Släng ut vågen

    SvaraRadera