Detta är en bild av mitt inre

onsdag 4 januari 2012

Oväder när det är som bäst

Det har ju blåst en del i vårt land. Inte bara i somliga partitoppar utan mer bokstavligt talat. Jag hatar blåst. Stark vind skrämmer mig och går in i märg och ben och själ.

Men idag gläds jag över det nya ovädret som kommit. För bästa fru B vill inte köra med tre barn de många milen mellan en storstad till en annan i storm, utan blåser in hos mig ett dygn.

Oväntade, oplanerade besök är oftast de bästa besöken. När allt blir som det blir. När man sitter där bland dammtussar och röra, mätta av en improviserad måltid och inser att det inte behövs välstädade kulisser för att må bra i goda vänners lag.

Så idag får det faktiskt storma. Hur mycket det vill. Men till helgen vill jag ha det kav lugnt, för då ska jag mot min vilja ut på Ålands hav med kollegorna. Kav lugnt. Det är en order och ett krav.

5 kommentarer:

  1. 1. Jag ger dig en timmes varsel när jag kommer :-)
    2. Ålands hav? Hinner vi ses??

    SvaraRadera
  2. Härligt med sånt oväntat besök! :)

    SvaraRadera
  3. Det är snarare så enligt min erfarenhet att förberedelser och förväntningar är till nackdel för ett mysigt umgänge.

    SvaraRadera
  4. Du får tala Emil tillrätta så att han lägger ner verksamheten. Så klart det ska bli lugnt och trevligt på havet. Gunga kan det ju göra ändå men under trevligare former
    Ha det

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att du får det lugnt till sjöss!

    SvaraRadera